Skogen

Skogen

söndag 27 november 2011

Ett tänt ljus och ett stryktips

Idag är det ju första advent och jag hade faktiskt fått i ordning så jag kunde tända första ljuset imorse när jag åt frukost. :-)

Så här ser min adventsljusstake ut. Den är fylld med stenar istället för mossa eller bomull. Dels är det väldigt praktiskt för det börja ju inte brinna i den och dels älskar jag stenar så det är min alldeles egen komposition liksom. Fast det kanske är fler än jag som använder stenar, vad vet jag.



Erika och Isac kom på besök en sväng (trevligt) och jag har varit i tvättstugan som jag brukar på söndagarna (inte lika trevligt men ändå rätt okej).

Eventuellt väntar en stund vid strykbrädan senare och då kanske jag tar lite hjälp av bröderna Winchester från Supernatural. :-) Häromdagen när jag stod och strök gardiner, som inte är det roligaste man kan göra, så hämtade jag datorn och ställde den framför mig på diskbänken och såg på ett avsnitt av Supernatural. Jag är inne på säsong tre nu. När den gick första gången på SVT såg jag första säsongen och tyckte väl kanske inte den var så värst bra men ändå, den hade nåt som gjorde att jag faktiskt ville se den. Men sen blev det ändå inte att jag fortsatte titta. Konstiga sändningstider och jag vete tusan vilken kanal den hamnade på. Den försvann från min radar liksom.

Och visserligen kanske inte varje avsnitt håller toppkvalitet, det beror ju på vad man jämför med och jag tänkte att hur i hela friden kan man hitta nåt att fylla avsnitten med i SJU säsonger?! Ja det är sant. Den är inne på sjunde säsongen nu. Men den blir mer humoristisk efter ett tag och det blir både roligt och spännande. (Och ibland blir det ganska äckligt så man ska nog helst inte äta när man ser på den...) Så visst... men ändå. Sju säsonger, det är rätt länge.

Dean och Sam ser lite fundersamma ut. :-)

Ha det gôtt! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis