Skogen

Skogen

fredag 25 februari 2011

Slut på en aktiv vecka

Fredag igen. Med tvättstugebestyr. Handling på konsum. Viktor hemma. Semlor till fikat (mums). Och sånt där...

Sen tänkte jag också nämna att... diskmedlet Yes löddrar verkligen inte alls så bra som det gjorde förr. Då räckte det med några droppar i diskvattnet och man fick lödder som aldrig tog slut, nu får man hälla i rejält och ändå försvinner det i ett nafs. Det är ju fortfarande bra men det går ju åt mer.

Att en legitimation bara gäller i fem år är ju oerhört dåligt. Men det är väl för att få in mer pengar förstås när folk måste ansöka om ny vart femte år.

Och jag kom på för ett tag sen att 20 stycken Panodil kostar lika mycket som 30 gjorde tidigare.

Allt det som jag nu räknat upp innebär påsmugna (nytt ord kanske?) merkostnader för oss konsumenter. Jo för om Yes löddrar dåligt så måste vi köpa nytt oftare, det tar ju slut fortare. Legitimation måste man snart ha om man så bara ska låna en offentlig toalett nånstans (där tog jag i lite men ändå) så då bör man ju ha en aktuell. Vilket jag inte har för närvarande. Och det där med Panodilen är ju bara sanslöst. Man suckar.

Detta om detta. :-) Jag tillät mig att gnälla lite där men ibland behövs en påminnelse om hur saker ändras utan att vi liksom märker, eller tänker på det, förrän långt senare. Att femårig legitimation är kass har jag i och för sig tyckt ända sen det infördes. De som har körkort kan ju använda det som ID längre än så. Orättvist eller? Jora så att... Alla har nämligen inte körkort även om de som bestämmer sånt där tycks tro det.

Veckan är slut och jag med för närvarande. Förmodligen så behöver jag sömn. Jag tror jag drömde om att sova inatt till och med. Jo faktiskt. Drömde också att jag, eller om det var nån annan, skickade in papper till F-kassan och att när jag fick beskedet från dem så stod det med stora bokstäver NEJ DU FÅR INGEN HJÄLP!

Varför jag drömde detta vet jag inte för jag har ju ingen kontakt med F-kassan nu för tiden. Det kan ju berott på att jag läste på RESURS alldeles innan jag stängde av datorn igår kväll. Hm... Tror det var lite Spooks inblandat också i min dröm, såg på några äldre avsnitt under gårdagen. Drömmen var jäkligt rörig kan jag säga. ;-)

Ibland tar man med sig, in i drömmens värld, det man gjort strax innan man somnar men detta var allt lite för mycket tycker jag nog... men så kan det gå. Ibland drömmer man också om sånt man aldrig tänkt på alls. Som för ett tag sen när jag drömde att Ernst Kirchsteiger skulle hjälpa mig att måla och han istället gav mig en puss. ;-) Nåt sånt har jag aldrig funderat på för visst är han snygg och så men nej... såna tankar om honom har jag inte haft. Hehe...

Veckan har varit aktiv men jag är inte trött för att jag varit fler timmar på praktik. Det finns det inget som tyder på. Vissa veckor är jag mer sömnig eller trött i kroppen än annars och den här veckan har jag haft lite mer värk än jag haft på ett tag. Väderomslag är ingen höjdare för min del. Och nu är jag rätt så trött på vintern. Jag vill ha bort snö och is och slippa gå och stirra på marken i jakt på eventuella isfläckar för att försöka undvika att halka och ramla på arslet. Spänner sig gör man ju också. Och jag har inga broddar som de flesta små tanter använt sig av i vinter. :-)

Dags för en kopp kaffe till.

Ha en bra fredag! Kram!

Grattis och kram till Adde (min "gamle" gosse) som fyller år idag! :-)


Inga kommentarer:

AddThis