Skogen

Skogen

fredag 4 februari 2011

Snödroppar eller snön som droppar...

Det finns en film som heter Fyra nyanser av brunt. Jag har inte sett den men jag kom att tänka på den filmen imorse för när jag klädde mig upptäckte jag att jag hade väldigt många svarta nyanser på mig. Jag har inte bara fyra utan fem. Till och med sex nyanser om jag tar på mig den tröja som hänger här på stolen. :-) Så kan det gå. Idag ska jag pyssla och greja så jag tog på mig slappokläder, brydde mig liksom inte om vad det blev.

Imorse var det inte regn och blåst, det var snö och blåst. Men det har klarnat upp på sina håll tillfälligt och snön tinar och det droppar på fönsterblecket. Viktor fick stanna hemma idag. Inte för att det var dåligt väder, så mesiga är vi inte :-), nej han började bli krasslig redan igår och idag var han rätt hängig och hostar så han fick vara hemma och vila sig.

Tänkte på det som händer i Egypten. Det var allt ena trista gobbaflanar som inte kan erkänna sig besegrade! De är ju som fästingar; ett helsike att få bort! Och den där Mubarak biter sig ju fast allra mest. Vad jag funderade på och var orolig för när protesterna började var när massakern skulle starta. När folket skulle bli nedmejat och attackerat. Nu gick det ju väldigt lugnt och trots att folk runtom i världen jublade för att militären inte sköt så tänkte jag att det inte kunde vara så värst länge, det där lugnet. Nu var det ju inte militären som började skjuta om jag förstått rätt. Och att han inte vill försvinna därifrån utan hänger sig fast så mycket han kan gör att jag tycker det är fästingvarning på gubben. Måste de verkligen stå ut med eländet ända tills i september? Det är ju nu han ska bort ju.

Att han fått härja i frihet i så många år är ju en stor skandal bara det. Och nu inriktar han och hans anhängare sig på journalister. För att hindra att information kan komma ut förstås. Om jag säger vad jag tycker så blir bloggen svart (och jag vill inte använda fula ord - det ser ju så fult ut) och så kan vi ju inte ha det därför tänker jag låta bli.

I alla fall. Det är fredag och dammsugaren står och väntar på mig i vardagsrummet. Hallen har varit som en stor sandlåda ett tag nu, man drar ju in så mycket bôs, så den har stått framme ett par veckor nu tror jag. Men det är ju ingen som stör sig på det så den får stå där den står och vara lättillgänglig. :-)

Ha en bra dag! Kram!

Här kommer några visa ord från en mycket klok man. :-)

"Det är betydligt mycket bättre att vara medveten om en enda liten brist hos sig själv än om tusen brister hos någon annan. För när bristen finns hos en själv har man möjlighet att rätta till den."
- Dalai Lama

Här har vi den äkta varan, inte den/de som jag syftade på...

Inga kommentarer:

AddThis