Skogen

Skogen

fredag 18 februari 2011

Tulpaner och isvindar

Ja så var det fredag igen. Den här veckan har gått väldigt fort. Från och med nästa vecka ska jag göra arbetspraktik tre dagar, två timmar per dag så då kommer jag upp i sex timmar per vecka. Inte illa för en som inte trodde det nånsin skulle vara möjligt. Jag började ju med en timme vilket känns ynkligt nu men det var det inte då. Det var en nog så stor prestation att ens ta sig iväg. Men nu har jag en del planerat framöver just med praktiken. Det ska bli väldigt roligt. :-)

Annars har det varit en aning sorgligt den här veckan. Adde och Erikas farfar gick bort i tisdags och trots att det var väntat, han har varit dålig länge, så är det förstås sorgligt ändå.

För övrigt har veckan varit bra. Nu väntar fika med Viktor. Semlor förstås. Kaffet är redan klart ute i köket. Det enda som fattas är Viktor. :-) Ja han ska ju inte ha kaffe då. Barnen nu för tiden dricker inte kaffe som vi gjorde på min tid *knarrar hon med gammeltantsröst* Jag drack kaffe väldigt tidigt. Vet inte om jag ens hade börjat skolan. Sen var jag ett sånt där barn som gillade fisk, kålpudding och spenatsoppa när vi fick i skolan. Ja inte samtidigt då. HA!

Köpte mig en bukett tulpaner förut när jag var på Konsum. Då känns det lite vårigt liksom. Men det blåser svinkallt ute så det är inte det minsta vårigt. Solen skiner i alla fall, man får vara glad åt det lilla.

Fann den här låten förut och för de som ser på serien House så känner ni säkert igen den. Det är inledningsmusiken och jag tycker den är rätt härlig. Lite meditativ på nåt vis. Man får aldrig höra sången i inledningen dock, endast musiken.

Ha en bra fredag! Kram!





Tänder ett ljus idag för Sven-Eric...

Inga kommentarer:

AddThis