Skogen

Skogen

lördag 6 november 2010

Lördagsfrid och vackert höstväder

Efter kaffe och en Twix (som är mitt lördagsgodis) känner jag att lördagsfriden har infunnit sig. Jag laddar hem senaste avsnittet av Medium och ska se på det så snart det är färdigladdat.

På förmiddagen när jag precis hade duschat så ringde Erika och undrade om jag ville med ut på promenad. Så jag skippade disken, det var inget svårt val, och följde med henne på en härlig promenadrunda. Isac var med förstås. Viktor blev kvar i soffan där han såg på Happy Feet igen, den såg vi igår kväll när vi hade fredagsmys och det är en så enormt gullig film. :-)

Och när vi hade ätit mat och jag varit och handlat på Konsum var det dags för godis.

Viktor åt upp sitt lördagsgodis lika fort som vanligt. Och det var rätt mycket godis, eller ja det var en skål med godis helt enkelt. Jag ringde min farmor och grattade henne på födelsedagen, vi pratade nog en kvart kanske för sen ringde det på dörren (hennes) så vi fick sluta prata. Det var förmodligen ett par gratulanter som anlände. Jag ska gå dit imorgon eftermiddag. Hon hade gjort en mjuk pepparkaka som hon skulle bju på sa hon. :-) När jag gick in till Viktor efter att ha ställt tillbaka telefonen så var hans skål tom. Så det tog nog en kvart för honom att glufsa i sig alltihop. Hehe...

Och nu tänkte jag alltså se på Medium. ;-)

Ha en härlig lördag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis