Skogen

Skogen

torsdag 25 november 2010

Livet känns just nu som en julklappssäck - fylld med trevliga presenter

Är hemma igen efter en tur på stan. Träffade min psykolog vilket var väldigt roligt eftersom jag hade så mycket positivt att berätta för henne. Hon tycker jag ska fortsätta på det spår jag är nu, fortsätta ta hand om mig som jag gör och så ska vi träffas igen i mitten av december.

Efter psykologbesöket träffade jag Erika och vi gick till Clas Ohlsson där jag köpte en enorm packe med stearinljus. Ja det kommer ju att behövas en del nu inför advent och de hade storpack till bra pris. Fick också syn på julgirlanger och glittriga julgranskulor och det är nåt som jag är väldigt svag för. Jag bara stod och suckade en stund och tittade på härligheten. Pillade lite på det glittriga glittret. Men jag köpte inget. Dels har jag inte råd och dels så behöver jag inget mer än jag redan har. Min plastgran (som jag ju använder nu för tiden) är så liten att jag inte får plats med mer. Tyvärr. I alla fall. Jag köpte mina ljus och sen var jag nöjd.

Vi gick till Café Royal, där man också kan köpa lunch. Det blev rostbiff med potatissallad och det var nog den godaste potatissallad jag nånsin ätit. Ja alltihop var gott förresten. Så när jag mätt och glad kramat Erika hejdå (och tackat henne för maten, det var hon som bjöd) så gick jag till busstationen för att invänta bussen. Det blåser så jäkla kallt idag att man nästan fryser huvet av sig. Och arslet med för den delen. Om man inte har en rejäl jacka som håller en varm nertill. Jag hade både huva och lång jacka men ändå var det svinkallt.

Jag blir så trött i ögonen vid sånt här blåsigt kallväder så när jag hade satt mig på bussen och plockat fram min bussbok (som för närvarande är deckaren Inte önskvärd av Björn Hellberg) så tog det inte lång stund förrän jag började bli väldigt sömnig. Men det var spännande i boken så jag lyckades hålla mig vaken.

Viktor hade hunnit hem före mig idag och satt i köket just på väg att börja äta pepparkakor. :-) Jag fick en väldigt varm och go välkommen-hem-kram av honom när han hade mumsat klart.

Nu när jag fått i mig lite pepparkakor själv och en skvätt kaffe så ska jag nog gå ner i källaren och försöka få upp åtminstone en av mina jullådor. I år riktigt längtar jag efter att pynta. Ja jag tyckte väl det var roligt förra året med men i år har jag mer ork och lust liksom.

Det känns bra. :-)

Ha det gott! Kram!

Denna kula finns inte hos Clas Ohlsson. Jag har för mig att den är från nåt tyskt julfirargrejs som jag hittade på nätet för ett par år sen.

Visst är den fin? ;-)

Inga kommentarer:

AddThis