Skogen

Skogen

söndag 21 november 2010

Innebandy, madrasser och julstämning...

Idag har jag varit och sett på innebandymatch. :-) Min yngste systerson var det den här gången som var här med sitt lag. Och de vann! De låg under med 0-3 men vände och vann med 7-5. Och det var fina mål de gjorde. Killarna är ju inte mer än 11 år och de var duktiga. Nästa gång är det hans storebror som spelar, om två veckor. Då ska jag väl dit igen och kolla. Får se om Viktor vill följa med den gången. Idag stannade han hemma och spelade Star Wars istället. ;-)

När jag precis hade kommit hem så ringde Erika och ville prata sängar och madrasser. Viktor ska få en säng i julklapp har vi tänkt. Och när jag pratade med honom om det så menade han att det skulle vi väl inte tala om heller... men jag sa att det är oundvikligt när det gäller just säng för han kanske ska följa med och provligga på IKEA så småningom och då skulle han ju få reda på det ändå.

Från det ena till det andra...

Jag la in tomtens hemsida igår här på bloggen, jag tycker att det är mysigt att gå in där och kolla ibland. För snart är det ju faktiskt jul. Nästa helg är det första advent och jag måste gå ner i källaren och söka med pannlampa efter mina julkartonger. Jag tyckte jag såg ett par av dem under veckan när jag var nere och kollade. förhoppningsvis går det lätt att få fram dem.

För den som tappat bort sin julstämning, eller kanske aldrig haft nån, så rekommenderar jag filmen Polarexpressen. Den är så julig och även väldigt rolig, man kan inte göra annat än längta efter pynt och gran. I alla fall kände jag det så när jag såg den förra året.

Polarexpressen (trailer)

Nu ska jag ägna mig åt matlagning för det blev lite sent idag på grund av ovanstående orsaker. Hehe... Det blir köttfärslimpa idag och det tar ju sin tid det med. Den är snart klar nu. Och Viktor svälter nog ihjäl. Åtminstone tror han det. :-)

Sen var det ju det här med sängar...

Säng, säng, säng...

Ha en bra söndag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis