Skogen

Skogen

måndag 28 mars 2011

Bland tandtroll och montrar...

Sitter här och biter ihop över en sån där torksudd som man får hos tandläkaren när man blöder. Jo för jag skulle dit och laga och hålet var i en av mina visdomständer, vilket jag inte hade fattat när jag var på kollen i september, och då sa tandläkaren helt enkelt att det kanske var lika bra att ta bort tanden istället för att laga. Det skulle även bli billigare.

Så nu har jag en tand mindre. Och jag vet att många andra tandläkare och hygienister som jag varit hos har sagt att så fort det blir problem med visdomständerna; ta bort dem. Hålet var rätt stort också fick jag se sen när tanden var ute. Attans tandtroll att gå så hårt åt mina gaddar. Det gick snabbt och enkelt, jag är fortfarande väldigt bedövad i halva munnen så det är lite trångt att svälja. Men det känns bra för nu slipper jag tänka på den där tanden mer. Man har ju liksom ingen användning för dessa visdomständer ändå. Jag tror inte jag blir mindre vis nu när den är borta. ;-) De i undre käken är borta sen länge, de togs bort redan innan de kommit fram.

Tandläkaren frågade om jag ville ha tanden med mig men det ville jag inte. Undrar hur många kronor tandfén skulle lämnat för en visdomstand? Det var en rätt så stor rackare ändå... hehe...

I alla fall, frånsett detta, så är läget bra. Igår fick jag påfyllning i min garnkorg så nu är jag igång med att sticka sockor igen. ;-) Kul!

Tänkte idag lägga in bilder på vår utställning från biblioteket. Jag har ju glömt bort att göra det. Skamligt eller hur? De första två är mina foton från den lilla montern och de andra har Carina tagit.












































































Ha en bra dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis