Skogen

Skogen

onsdag 1 december 2010

Minnen, montrar och mysiga människor

Under eftermiddagen har jag och Carina ställt upp våra minnesgrejer i två montrar på biblioteket. Det var så roligt att stå där och pyssla. Det blev faktiskt en del saker över, sånt som vi inte fick plats med. Ändå tyckte jag att vi inte hade så mycket med oss dit. Och man vill ju ha med så mycket som möjligt och från olika områden liksom.

Jag lånade ut min kaffekvarn som jag fått av min farmor så den malde vi kaffe i, lagom mycket så att det skulle synas i den lilla lådan nertill. Det ligger även bönor upptill. Det doftade nymalet kaffe i biblioteket efteråt. :-) Härligt.

Sen har jag fått i uppdrag att sätta upp affischer lite överallt på byn. Det blir en utmaning för mig, att gå runt och prata med folk och sätta upp lappar. I affärer och annat.

Det var några småbarnsmammor på biblioteket samtidigt som hade med sina små parvlar och en av dem kom fram till det bord där vi lagt upp grejerna för sortering och började titta med stora ögon på det som låg där. Bland annat en kaksprits som var mycket intressant. ;-) Så den fick han kolla på en stund, jag visade hur den fungerade. Han tyckte det var väldigt roligt med att stoppa i och ta ur den tunga träsaken (vet inte riktigt vad man kallar den) som man liksom ska trycka till kakdegen med. Jag såg till att han inte fick den på sina små, små fötter. ;-)

Den lille godingen var bara 14 månader tydligen. Och så bedrövligt söt! Jag har glömt vad små de är i den åldern. Jösses! Det var längesen jag hade nån som var så liten.

Passade också på att låna ännu en av böckerna i Vargbröder-serien åt Viktor innan jag gick hem. Biblioteket var inte öppet officiellt idag men jag fick låna ändå. En av personalen startade den vanliga lånedatorn bara för mig. :-) Det finns ju möjlighet att låna böcker trots att biblioteket är obemannat, via självbetjäning, men då måste man ha en pinkod och det hade jag ingen. När jag kom hem hade Viktor redan blivit hämtad av sin pappa så han får vänta tills imorgon med att börja läsa den.

Over and out! :-)

Kram!

Ej våran strut men dock en strut. :-)

Inga kommentarer:

AddThis