Skogen

Skogen

måndag 20 december 2010

En härlig start på veckan!

För första gången har jag lyckats få in en liten filmsnutt utan att behöva länka till youtube. Apropå trailern nedan. Jag känner mig väldigt stolt, hehe... Tyvärr blev rutan väldigt liten och när man klickar för helbild så blir den lite suddig. Men, men... ändå. :-)

Det har varit en härlig måndag. Var på min arbetspraktik och stannade över lunch idag. Blev bjuden på pizza och många skratt. :-) Efter lunch åkte vi (Carina och jag) till ett äldreboende för att ha ett möte med demenssjuksköterskan i kommunen och där blev vi kvar en rätt lång stund. Vi kollade i skåp som skulle rensas och fann saker som vi kunde ha i minneslådorna. Sköterskan hade nämligen funderat på att göra egna minneslådor men eftersom vi ju har våra klara (dock ej helt färdiga, det fattas en del saker) så får hon ta över dem för vidare utlåning till andra som jobbar, eller är intresserade av att jobba, med samma sak. Det gäller ju hela kommunen och kommer till nytta på ett bra sätt även om lådorna inte står inklämda i ett förråd på pastorsexpeditionen här. Vi kommer ju att hjälpas åt liksom.

Väl hemma så hade jag så mycket energi att jag satte mig och skrev ner en massa text från det material som jag antecknat hittills angående åren inför födelsedagsfirandet nu i vår. Från att ha varit extremt trött imorse, jag sov oroligt och har gjort i ett par nätter, så fick jag alltså mer energi ju längre dagen led och ju fler folk jag träffade. Knepigt eller hur? Ibland är det ju faktiskt så att man får energi beroende på vilka man träffar och hur man känner inför vissa möten. Man blir ju själv fylld av glädje när man träffar andra som är engagerade och glada.

I alla fall... Middagen är uppäten och disken väntar. Imorgon är det sista dagen för Viktor i skolan för den här terminen. Han ser verkligen fram emot jullov. :-) Och det gör jag med men jag blir inte ledig förrän torsdag. Har arbetspraktik på onsdag och även ett möte med min coach samma dag. Det är fullt upp. Och sen är det jul...

Tänkte också pusha för nåt som jag fick i mailen förut från RESURS.

Aktionsgruppen för de sjukförsäkrade.

Ha det gott! Sköt om er! Kram!


Inga kommentarer:

AddThis