Skogen

Skogen

fredag 15 oktober 2010

Ny design!

Idag bestämde jag mig för att testa en annan design på bloggen. Ja man måste ju förnya sig då och då. Det är ju alltid kul. Den andra har jag haft nästan ända från första början och nu kände jag att det var dags att ändra lite.

Igår kväll kom min gulletös Erika hit för hon hade varit och handlat efter jobbet (på Willys om jag nu ska göra lite reklam) innan hon åkte hem och då hade hon köpt med sig en massa varor som kan köpas billigare på annat håll än de kan här hemma. En jätteförpackning med nötfärs som jag kunde frysa in i fyra delar, toapapper i storpack, gott bröd (som inte finns i Konsums brödhylla) och pasta i olika fasoner... Ja jag blev så glad. :-) Och jo såklart jag ska betala henne men hon får ju räkna ut först hur mycket det blev.

Vi pratade om just detta för ett tag sen, att vissa saker är ju så mycket dyrare i affärer på små orter men vi som inte har möjlighet att åka iväg och handla på annat håll har ju inte nåt val. Man måste ju ha mat och då får man lov att köpa det ändå även om det är lite väl dyrt ibland. Äta måste man ju.

Och idag är det fredag och äntligen chipstajm! Som jag har längtat efter chips den här veckan. Jag begriper inte varför det blir så. ;-) Jag är också väldigt sträng med att inte äta chips under veckan utan sparar det till fredag/lördag. Och den här gången ska jag unna mig en sort som vi åt i somras när Adde var här och som är väldigt god. Cream Cheese Chips. Mmmm... Jag får väl se om jag hittar nån film att titta på när jag mumsar dem i mig. För mig är det nämligen inte så att jag tänker vilken film jag ska se först utan för mig är chipsen viktigast. Hehe...

Ikväll får jag kanske en liten gäst som heter Isac. Erika ska på kalas och han brukar inte tycka såna är så roliga. :-)

Ha en härlig fredag. Med eller utan chips!

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis