Skogen

Skogen

tisdag 26 oktober 2010

Jag ser med nya ögon nu... hmm... är inte det en textrad i en sång?

Sitter här med mina nya glasögon på och det är som om mina ögon fått en skarpsyn som jag inte haft på väldigt länge. Bågen heter Garbo, det låter ju tjusigt eller hur? :-) Jag är väldigt nöjd och tyckte det blev ett lyft för hela ansiktet. Toppen!

Fick låna pengar av Erika så nu blir det till henne jag ska avbetala istället för affären. De har nämligen ett förmånligt avbetalningssystem men vi kom överens om, hon och jag, att vi skulle göra så här istället. De blev inte så vansinnigt dyra heller. Tack Erika du är toppen. Fast det tycker jag oavsett, bara så du vet. ;-)

Reklam, reklam! Affären jag köpte mina glasögon på heter Glasögonmagasinet och de har fantastisk personal och väldigt bra priser! Så nu är det slut på reklamen. :-)

Sen fick jag, utan att det var meningen, tag på en fin jacka till Viktor (jo han är på väg att växa ur den jag köpte förra året! Ack!) som det var halva priset på. En riktig sån där fin sak som de har sålt på Stadium för mycket stålar. Storlek XXL. Skulle den passa? Jag chansade, köpte den, jag fick byta om det var så, och när Viktor kom hem förut så var han inte alls så motvillig att prova, som han brukar. Jackan var så fin på honom och den ser ut att räcka ett tag tack och lov för det. Den var av märket Everest. Svart med blåa detaljer. Jag var på väg ut ur affären men råkade få blicken på jackorna. Och nej jag hade inte mina nya glasögon ännu, jag vågade inte börja använda dem förrän jag kom hem ifall jag skulle bli konstig i bollen av dem. Så det var nog ändå på nåt vis meningen att jag skulle se jackorna för så billigt har jag aldrig sett att de sålt såna jackor tidigare. Detta var verkligen vad man kan kalla rea.

Nåväl. Lite tomt på mitt konto är det just nu men snart hoppas jag få lite påfyllning. Det känns ju lite trist, nej det gör det inte, det är för milt uttryckt... det känns förjävligt att jag aldrig kan använda barnbidraget till Viktor och hans behov bara på grund av att socialen ser det som inkomst och räknar in det i ersättningen. :-( Jag får alltså inte behålla det utöver utan måste använda det till allt annat. Jag skulle egentligen inte haft råd med jackan trots rea men de pengar som jag hade på mitt konto var ju hans barnbidrag så jag tyckte faktiskt han hade rätt till det. Han måste ju få kläder som passar. Han är en stor kille, ingen liten knatte längre. Det var det längesen han var.

För att inte bli alltför negativ (det är ju dumt) så känns det rätt bra ändå, trots att pengarna tryter. Jag ser bra, Viktor har fått en ny jacka, solen skiner, jag mår bra och mer kan man liksom inte begära för tillfället. :-)

Ha en bra dag! Kram i kubik!



















Alla bilder av härliga vovvar kommer från den här sajten

Inga kommentarer:

AddThis