Skogen

Skogen

torsdag 14 oktober 2010

Dä blåser i träa ida´

När jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret tidigare så singlade i stort sett alla löv som var kvar ner på marken så från och med idag kommer träden att stå väldigt kala här ute. Det blåser rejält. Solen skiner och himlen är väldigt blå. :-) Härligt. Jag har hängt ut en hoper t-shirts på balkongen, det blir så fräsch doft i dem även om de inte torkar så snabbt. Det är ju rätt kallt.

Jag har alltså varit i tvättstugan idag. Sen har jag också haft fortsatta problem med dessa äckliga fruktflugor. I somras hade vi det första problemet, Viktor hade slängt en massa skrottar och bananskal i sin papperskorg. Den töms ju inte så ofta för det är ju mest papper och då var det kris när det bara kryllade av flugor. Vi tog dammsugaren och sög upp dem. Men jag tror ändå att det blev några kvar för så fort det är nåt fruktaktigt, som då börjar bli dåligt, ligger framme så har jag en hel koloni igen. Nu var det fullt i hallen runt min väl hopknutna soppåse. Fram med dammsugaren och till attack! Nu tror jag de flesta är borta. Men jag måste nog fortsätta vara uppmärksam så de inte kommer tillbaka med extratrupper. ;-) Och kanske byta dammsugarpåse. *skyndar iväg för att se om jag har någon i skåpet*


I tisdags var jag på min arbetspraktik och vi hade som vanligt trevligt. Nu kommer det att bli en del letande av texter, böcker och sånt som vi ska sortera in i rätt kategori. Eventuellt nåt biblioteksbesök för att hitta sånt tänker jag väl också planera in. Nästa vecka börjar jag med två timmar istället för en. :-)

Igår var jag iväg på synundersökning för första gången på sex år och det var spännande. :-) Där kom det fram att jag har en lätt skelning och nu äntligen kanske jag kan slippa blunda med ena ögat för att kunna se saker i en version (och inte dubbelt) på långt håll. :-) Endera så var det inga problem med detta för sex år sedan eller också testades jag inte på samma sätt för jag har ändå haft problemet länge men inte fattat vad det berodde på. Trodde bara jag hade dåliga glasögon. Om två veckor ungefär är de klara och jag ser fram emot nya glasögon. Utan skämslapp från socialen för jag ska försöka klara betalningen ändå. De blir inte så dyra, den affär jag gick till har väldigt bra priser och väldigt bra villkor för betalning. Fick hjälp av en mycket trevlig kvinna att välja bågar. Hon var så duktig och fick snabbt fram ett par som passade mitt ansikte. Det ska bli så skönt att få ett par nya glasögon... sa jag att jag ser fram emot detta. :-)

Imorgon är det fredag igen. Tänk vad tiden går fort! Eller det gör den ju inte men när man har trevligt och orkar med det man ska göra så känns det ju så. Jag är så glad och lycklig över att jag mår bra för närvarande. Jo jag har fortfarande värk, ibland rätt kraftig sådan, men min psykiska hälsa är mycket bättre nu. Och förhoppningsvis så får jag rätt balans på min tillvaro så att jag kan bibehålla min energi och allt det positiva som finns även om jag har väldigt dåliga dagar nån gång emellanåt. För såna dagar har vi ju alla ibland. Så är det ju.

Nu ska jag gå och fixa med annat viktigt. Som att vika underbyxor till exempel. Sånt är ju srs bsns, vilket då betyder: serious business. Det gäller att hänga med i lingot på nätet. ;-)

Ha en bra dag!

En stor kram och en låt som extra present. :-)

Bridge over troubled water - Simon and Garfunkel















Fotograf: Erika

2 kommentarer:

Ingela sa...

Jag blir så glad av att komma in och läsa här för det känns verkligen som om varenda bokstav andas optimism, fruktflugorna till trots ;)

Visst kan det säkert kännas frustrerande när förbättring tar tid, men jag är helt övertygad om att ett "glatt psyke" klarar alla påfrestningar betydligt bättre. Kram!

EvaLena sa...

Vad härligt att höra att du blir glad av att läsa det jag skriver. :-)

Och flugorna... ja de får jag kämpa vidare med. Men jag tror de flesta är borta nu. Jag har inte bara såna små gäster utan även ovanligt mycket blomflugor eller vad man ska kalla dem. De bor i blomkrukorna och kommer förmodligen ur den blomjord jag använde när jag senast planterade om mina krukväxter. De vill gärna upp i näsan på mig när jag sitter vid datorn. En och annan har lyckats också kan jag säga...

Ja det är väldigt jobbigt när det tar tid med förbättring men det är ju när man helt plötsligt märker en tydlig skillnad som det känns som att det lönar sig med tålamodet. Och som du säger; ett glatt psyke är till stor hjälp.

Kram!

AddThis