Skogen

Skogen

måndag 4 oktober 2010

Höstig måndag

Så var det då måndag igen, höstvindar har blåst omkring med löven och jag har varit och "jobbat" lite. :-) Min coach kom så vi hade ett lite möte också och hon är så glad att det funkar med arbetspraktiken. Vilket jag också är förstås.

Carina och jag satt och pratade och planerade en massa angående hur vi ska göra med minneslådorna framöver och hon sa att hon skulle fråga på biblioteket om vi kunde få en monter där och ställa upp lite saker samt efterlysa mer grejer. Jag ska försöka hitta texter och eventuellt böcker som tar upp lite olika saker som kan vara sk triggers för minnet.

Carina sa när vi satt och pratade med min coach att hon tycker det är jättebra att det är just jag som hjälper henne därför att jag har såpass lång erfarenhet av att ha jobbat med att ta hand om gamla människor. Sånt blir jag väldigt glad av att höra och det känns bra att ha en del att bidra med. Man känner sig värdefull av såna ord. Självkänslan stiger flera meter. :-)

För övrigt har jag ont i nacken och det är helt mitt eget fel. Jag släpade omkring med bokhyllor under helgen och jag har värk lite varstans och blåmärken på vissa ställen. Jag skulle ju städa men fick för mig att rumstera om lite istället. Sån är jag. :-) Så nu får jag liksom skylla mig själv för att det bränner och isar i nacken och axlarna, ryggen är stel och armarna känns lite slaka. Det är smällar man får ta när man tar i för mycket.

Läste häromdagen att Martin Ljung gått bort 93 år gammal. :-( Han fick hänga med länge ändå vilket jag är tacksam och glad för. Den mannen var otroligt rolig. Som en hyllning till honom så lägger jag in en rolig sketch.

Viking - Martin Ljung

Ha det bra! Kram!

Kom just på att det är kanelbullens dag. :-)

Inga kommentarer:

AddThis