Skogen

Skogen

måndag 18 maj 2009

Så här i licensbetalartider...

Datum för mig att betala min tevelicens var den 15 maj och på detta ämne (tevelicens) har jag här en lite roligare variant av pejlare. :-)

"TV-licens" -ur revyn Cyklar med Galenskaparna.

Personligen så tycker jag att tevelicensen gott kan avskaffas. Det är en mycket onödig utgift som dessutom inte ger särskilt mycket i utbyte. Jag ser för det mesta på SVT-s hemsida om det är nåt program som intresserar mig. För övrigt är det andra kanaler som jag tittar på. Och nu har det ju också blivit tal på att införa nån slags licens eller extra avgift även genom internet och hemsidan... Girigheten har inga gränser. ;-)

2 kommentarer:

Ingela sa...

Galenskaparna är helt underbara :)

Tack för tipset, det var väldigt länge sedan jag såg det klippet och jag fick mig ett gott skratt :)

EvaLena sa...

Ja Galenskaparna är min favoriter.

Härligt att du fick skratta en stund. :-)

AddThis