Skogen

Skogen

fredag 29 maj 2009

Mumien har vaknat, tillfälligt...

Det har varit tyst från mig rätt länge här på bloggen. Vilket då beror på att jag dels haft en sån där trist trötthetsperiod med mycket värk och sovit och vilat mycket, dels att när jag väl suttit vid datorn så har hjärnan varit liksom blank.

Och som vanligt i slutet på månaden så får jag sitta och vänta på pengar från socialen. Inget meddelande från min handläggare, inga pengar. Suck. Och jag skickade in min ansökan i god tid den här gången med. Så det är inte mitt fel. Tänk att det ska vara så svårt för dem att tala om ifall man får pengarna eller inte. För om man i alla fall vet att man får dem så går det ju att stå ut med att vänta.

Tornseglarna (som oftast kallas tornsvalor) har äntligen kommit och flyger som galningar över hustaken och piper sitt sommarljud. Det är varmt och solen skiner. Undrar om det får vara härligt väder ett tag nu eller om man måste vara beredd med tröjor och ulltofflor rätt som det är.

Oavsett väder så får man snubbla vidare i tillvaron så gott det går. Och detta jippo med eu-valet... ja jag säger då det. Nog för att jag försökt att bry mig om det, lyssnat på en del kandidater och tycker att en del säger bra saker så har jag inget intresse av eu-parlamentet. Jag tycker däremot det är bedrövligt att vi inte fått folkomrösta om Lissabonfördraget, då hade jag gått och röstat. Men nu blir det nog inget. Sen sa ju jag nej till eu när den omröstningen var och jag tycker nog att denna instans är det mest penningslukande vi har.

Nästa riksdagsval väntar man ju tålmodigt på för hoppet finns ju att folket nu lärt sig vad den borgerliga politiken ställer till med och hur fort det går att rasera något som tagit väldigt lång tid att bygga upp. Men vad tusan ska man rösta på nu när i stort sett inget parti egentligen ser till de svaga i samhället. Det får jag nog fundera ordentligt på.

Jag säger som Erika sa för ett tag sen, ; jag ska rösta på det parti som avskaffar tevelicensen. Tror inte det finns nåt sånt än men vi kanske kan starta ett. :-)

Jag har varit lite olydig idag... jag är det titt som tätt faktiskt...ehrm...Jo jag har laddat hem en skiva som jag ännu inte har råd att köpa. Den ska jag lyssna på lite senare. Skivan är Green Days nyaste 21st Century Breakdown. Sen har jag laddat hem lite avsnitt av House säsong 5. Här i Sverige är de fortfarande i slutet på säsong 4. Det är väl ett avsnitt kvar. Men det har jag redan sett... ;-)

Jora så att...

Ha en bra dag!

Kram från den olydiga "punkmorsan"


Önskar jag vore en fågel...

2 kommentarer:

Erika sa...

Hur är det med mumien? Dåligt med inspiration? Kram

EvaLena sa...

Hehe... ja kanske...

Det finns mycket i huvet men det är lite trögt att få ihop det när man ska skriva om det. ;-)

AddThis