Skogen

Skogen

torsdag 7 maj 2009

Livstecken från slow motion-landet

Det var ett tag sen jag skrev och jag har helt enkelt varken orkat eller fått tiden att räcka för det.

Låter kanske konstigt med tanke på att tid är vad jag har i massor. Men jag har också haft herrbesök i några dagar... ehrm... Ja nu är det ingen vanlig herre som varit här utan en speciell sådan. :-) Ja det är så att Isac varit här från söndag tills igår. Och när han är det så går mycket tid åt till att promenera, och sen att vila benen och må gott mellan varven. Och gosa med vovven är ju högst på listan förstås. Det är bra att ha honom här ibland för det tar fokus från mig själv och jag får annat att tänka på. Mycket uppfriskande.

Jag är ju, som jag sagt hela tiden, alltid väldigt trött och den senaste tiden har jag verkligen försökt tvinga mig att sova en stund varje dag. Psykologen tyckte ju att jag behövde sova mer. Detta har jag löst med att lägga mig och läsa och det spelar ingen roll hur spännande boken är så somnar jag efter ett tag och får i och med det vila en stund.

När man lever i en slow motion-värld så hinns det inte med så mycket förrän dagen är slut. Och det är därför som jag varit tveksam till att sova för mycket för jag vill inte att dagen ska gå ännu fortare. Men hälsan framför allt. Jag måste börja vila ordentligt för att på nåt vis komma ikapp så jag inte behöver vara så trött. För om man får tro psykologen (och resten av teamet på Arbetslivsresurs) så har jag ett utmattningssyndrom och behöver all vila och sömn jag kan få.

Hur som helst.

I örnboet har det varit lite svårt i några dagar. Att se på menar jag. Den minsta örnen har fått ta mycket stryk från ett av sina syskon och den lille har också blivit utan mat vid några matningar. Trodde det skulle bli sorg och elände faktiskt. På grund av att de större syskonen mobbat honom/henne. Men han/hon har kommit igen och blivit smartare och klurat ut hur han/hon ska komma åt maten genom att smyga upp från andra sidan av den förälder som matar. Mamma Örn brukar vara bäst på att se när "Tiny", som den minste kallas på forumet, smyger upp bakvägen s.a.s. Pappa Örn har för det mesta fullt upp med att städa boet och "bygga om" så han har väl inte riktigt så mycket koll om jag säger så... ;-) Jag tycker han är för rolig...

Här är byggare Bob i farten.

Tiden går fort alltså. Och i synnerhet för mig som är en segpropp. Om det inte behövde finnas en massa "borde" hela tiden så vore min tillvaro lite enklare. Just det ordet är lika fult som "obligatorisk". Jag ryser av såna ord. Borde, måste, skulle... usch... Jag känner för dessa ord som Skalman känner för ordet "skynda". Det är ett fult ord tycker han. Jag håller med honom till viss del... ;-)

Förresten, i måndags fick jag äntligen pengar från socialen, framåt kvällen hade pengarna kommit in på kontot. Jag kollade tidigare på dagen och min socialsekreterare var sjuk. Som vanligt. Och jag har inte fått någon förklaring till varför pengarna kom in så sent och jag lär nog inte få det heller. När de gör nåt dumt så behöver de aldrig förklara sig men när vi som behöver pengarna klantar oss, skriver fel i ansökan eller nån annan bagatell så blir det ett ramaskri.

Sånt är livet för den fattige.

Nu ska jag ha mig lite kaffe. :-) Önskar jag hade en sån här som tilltugg... mums!





Kram!

Inga kommentarer:

AddThis