Skogen

Skogen

måndag 6 oktober 2008

Måndag igen.

Passar på att skriva lite medan jag väntar på att tvätten ska bli torr därnere i tvättstugans båda torktumlare. Vilken bra uppfinning torktumlare är. Handdukarna blir så mjuka och lakanen lättare att vika ihop. Härligt.

Morgonens promenad bjöd mig på en underbar upplevelse bland granar och tallar. Dimman som steg från älven var sådär trolsk. När solen letade sig in genom alla stammarna i skogen så såg det ut som en riktig sagoskog och jag hoppas att fler än jag fick se och uppleva detta imorse. Det stormade rejält natten till igår men även om det tog i ordentligt här omkring huset, jag trodde balkongen skulle följa med i vindarna, så hade stormen lämnat naturen rätt så orörd. Det var lite fler löv och barr på marken, annars var det som vanligt. Björkarnas skarpgula färg lyser i skogen och även när det är mulet så blir det ljust om jag säger. Fantastiskt vackert.


Jag vill bo i en svamp
annars får jag kramp.
Det finns hopp för min kropp i en mullig sopp.
Kom ikväll och va snäll bli min kantarell.
Titta in och ta ton i min champinjon...

(Electric Banana Band)


Kram alla!

Inga kommentarer:

AddThis