Skogen

Skogen

onsdag 22 oktober 2008

Jag sitter här och grunnar som vanligt...

Dagarna ramlar på i vanlig ordning och hösten är ju här med både vackert höstväder med sol blandat med en del regn och rusk till och från. Nästa vecka är det höstlov och nu till helgen måste vi komma ihåg att ställa tillbaka klockan till "vintertid" igen. Som jag sagt tidigare; snart är det jul även om vi kan tycka att det är långt dit. Det kommer att rulla på snabbt nu.

Jag ser faktiskt fram emot att pynta med ljus, dekorationer och röda gardiner trots att jag inte bryr mig så värst om julen som högtid sett. Den kyrkliga delen är jag inte alls intresserad av utan det är väl i så fall den hedniska delen som får ta över. Julgranen och maten. ;-)

Ute i världen är det osäkert med finanserna. Pengar fattas både här och där. Eftersom jag inte äger ett jota (aktier, fastigheter och sånt) så känns det inte som om krisen knackar på just hos mig även om det drabbar oss alla på olika vis. Hos mig har det varit ekonomisk kris i flera år nu men jag har fått lov att rätta mun efter matsäcken som det heter. Vilket nog många höjdare inom finansvärlden borde lära sig att göra. Och har man inget val så måste man ju.

Det amerikanska presidentvalet närmar sig med stormsteg. Det ser just nu ut som om USA kommer att få sin första färgade president och grädde på moset hade ju förstås varit om det blivit en färgad kvinnlig president men det är väl en bit kvar att gå innan man kommer så långt kanske... Sen måste det ju komma fram bra kandidater också förstås. Nu hoppas jag att herr Obama inte kommer att behöva gå i någons ledband utan får vara just en sån president som USA behöver. Jag hoppas att han kan hålla sin dröm och sina förhoppningar levande och inte få dem grusade av olika förståsigpåare som alltid ska lägga sig i och styra. Många har ju svårt för förändring men nu behövs det verkligen just en sådan.

Apropå det jag skrev i måndags om att se glädjeämnen och guldkorn som finns i ens närhet så upptäckte jag häromdagen att min novemberkaktus kommer att blomma även i år trots den omilda behandling den utsattes för under förra hösten med flytt, konstig placering i lägenheten och allt. Två flyttar förresten för jag fick den av min farmor när hon flyttade lite tidigare samma höst. En riktig rekordblomma det där! :-) Kanske en liten obetydlig detalj i det stora hela men ändå... nånting att se på varje dag och bli glad av.



Kanske den kommer att se ut så här framöver... tjuuusigt...


Ha en bra dag. Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med angående julen, maten är ju det bästa. Och ledighet, om man nu har någon sådan. Kul med kaktusen också :)

AddThis