Skogen

Skogen

måndag 28 maj 2012

Söndagsmorgonpromenad

Det har ju varit underbart väder ett tag nu så idag var det inte lika kul när temperaturen dök snabbt ner till 12-13 grader på förmiddagen från att tidigare varit 17 grader när jag gick upp imorse. När solen försvann blev det väldigt kallt. Det blåser kraftigt. Så jag hoppas och önskar att värmen kommer tillbaka snabbt.

När jag så äntligen kom iväg ut på en morgonpromenad igår, som rubriken antyder, hade jag kameran med mig. Det var allt några mygg som vaknat men det var ännu inte så farligt som det förmodligen kommer att bli. De kan väl frysa bort nu när det blivit så kallt igen. Önska kan man ju...

Granarna har fullt med små ljusgröna skott längst ut i grenarna. 

Någon som blivit arg och demolerat sin koja? Eller kanske någon som blivit arg och demolerat någon annans koja. Det senare är nog kanske mer troligt. Häromkring får inget som man bygger i skogen vara ifred. Tjusiga vindskydd med mera som byggts av vissa elever på skolan blir nedrivna direkt av andra elever eller kanske äldre ungdomar, jag vet inte. Då känns det ju inget vidare att hålla på och bygga upp flera gånger om.
Full fart i myrstacken. Tänkte på filmen Ett småkryps liv när jag tog den här bilden.
Denna underbara skog!
En färgklick vid sidan av grusplanen. Maskrosor har en härligt gul färg. Synd att de är så trista med att envisas blomma i gräsmattor och sånt... ;-)
Fullt med smultronblommor i en slänt. 
På skylten, som numer knappt syns, står det "mopedåkning på planen förbjuden". Förmodligen för att de vill kunna träna fotboll där utan djupa spår i gruset. Kan ni gissa vad de flesta av ungdomarna gör? Jo de åker moped på (grus)planen. Såklart.
Bra med en skylt. Så man kan vara säker på vad det är för vatten som rinner förbi menar jag. Den skylten har inte suttit där länge (inte vad jag sett) och kanske den är mest till för turister. Men ändå... bra i alla fall. :-)

Ha en go måndag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis