Skogen

Skogen

torsdag 7 juni 2012

När kommer värmen tillbaka?

Jag är otålig angående värmen som verkligen lyser med sin frånvaro. Ostadigt och kallt väder blir man väldigt fort trött på. Och konstigt nog så åskade det ju också häromdagen mitt i kylan. Knasigt. Kanske det blir en sån där sommar då man får packa med sig badkläder, paraply och tjock jacka på en gång när man ska iväg nånstans.Allt för att vara beredd på alla sorters väder. För det växlar ju också så fort ibland att man knappt hinner med.

Imorgon är skolan slut och ett långt härligt sommarlov börjar för de som har avslutning denna vecka. Det kan ju vara lite olika. Eleverna på Forshaga Akademien, de som tog studenten i år, slutade redan förra veckan och har flyttat hem igen och det börjar bli så där härligt lugnt här i området som det blir på sommaren. Man får liksom tillbaka sin lilla by när de där brölande typerna som invaderar åker sin väg. De som inte tog studenten, av just dessa elever, är så stillsamma att de knappt märks. Förhoppningsvis håller det i sig. De där som flyttat nu var liksom sådär bröliga redan från början och då blir det ju aldrig bättre heller liksom. Det finns ju en del människor som tar väldigt stor plats oavsett deras egen storlek om jag säger så.

Idag är Viktor iväg till Skara Sommarland, en resa som de brukar göra sista veckan i skolan. Det var bara förra året de fick åka till Eskilstuna och djurparken istället för det var inte öppet på Sommarland då. Nu har han varit förkyld och rätt så vissen de senaste dagarna så det var tveksamheter in i det längsta om han skulle orka iväg. Han kunde inte somna igår kväll, låg vaken till långt in på natten, förmodligen på grund av oro utifall han inte skulle kunna åka med plus att han skulle upp så himla tidigt på morgonen. De skulle samlas före sju nämligen.

Pojkstackarn sov väl ungefär tre timmar men svarade så bestämt att han minsann skulle med när jag väckte honom och frågade om det var värt det. Jo det var det tyckte han. Nåja. Iväg kom han, med rejäl matsäck i ryggsäcken. Han är väl hemma nån gång efter halv åtta. Undrar i vilket skick han är då...

Själv har jag haft det som vanligt. Igår hade jag ledigt, nationaldag som det var och allt. Inte för att jag firade precis. Jag tog det lugnt och mådde gott, det är värt mycket.

Och för några dagar sedan fick jag ett helt lass med garn. Så jag säger bara det...

GARNFEST! :-)


Ha det gôtt! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis