Skogen

Skogen

onsdag 27 juni 2012

De gjorde bra apparater förr...

För ett tag sen ville inte min mp3-spelare vara med längre och livet blev genast lite tråkigare. Men jag grävde fram min gamla freestyle. Min sony walkman, som jag inte minns när jag köpte men det var längesen, och sen rotade jag i min bandlåda. Där fanns det en del smått och gott. Inte för att jag kanske vill höra på allt gammalt men jag fiskade upp lite Roxette (jag har hört deras senaste men det går inte att jämföra med de gamla låtarna faktiskt) och dammade av. Så himla bra musik men som liksom har drunknat i allt nytt som ständigt produceras. Och i och med att jag inte har mer än en skiva av Roxette på cd så har jag ju inte lyssnat på de här gamla låtarna på en evighet. Freestyle är trist just för att man måste spola bandet hit och dit om man vill höra en låt igen, sånt behöver man ju inte med en mp3-spelare.

Denna köpte jag säkert nån gång i slutet av 80-talet eller början av 90-talet. Och den håller än. Medan mp3-spelaren inte orkade längre än 6 år. Det är i och för sig inte dåligt det heller men ändå... :-)









Så nu har jag återupplevt lite 90-tal. Och som sagt; så himla bra låtar. Bland annat den här låten från skivan som heter Joyride från 1991.



 
Ha en bra dag! Kram!   

Inga kommentarer:

AddThis