Skogen

Skogen

tisdag 8 maj 2012

Den försvunna mjölklitern - följetong i två delar, del 2

Ja som rubriken säger så fick jag igår veta sanningen om min glömda mjölkliter. Den var inte alls glömd. Nej när jag handlade igår, av samma kassörska, så fick jag veta att en av de mjölklitrar som jag hade i vagnen var gratis för jag hade redan betalat en den där fredagen. Jag kände mig som ett frågetecken.

Jo det var så här. Den dam som hade sina varor på bandet bredvid hade fått med sig min mjölkliter av misstag och kom sedan in, vet inte om det var samma dag eller senare, och talade om detta. Så det skrevs upp i en bok som kassörskan hade och då strök hon alltså det och så fick jag den litern nu så att säga.

Ibland är det rätt fantastiskt att bo på en liten ort. Vem hade gjort så inne i stan till exempel? Samtidigt så kändes det ju väldigt bra för min del för då är jag inte fullt så glömsk och disträ som jag var rädd för. :-) Där drog jag en lättnadens suck samtidigt som jag nog undrade hur den där andra damen hade det ställt med minnet över vilken sida man ska hålla sig på när man packar ner sina varor. Men det var skönt för mig att ändå få veta att det inte fanns någon mjölk som jag kunde glömma för den låg i någon annans påse. Även om den ju inte skulle vara där så var det väldigt ärligt gjort att komma in och tala om det. Heder åt henne!

Igår var jag på IKEA för första gången i mitt liv. Ja jag har aldrig varit där förut nånsin. Som tur var så var det tidigt på förmiddagen så det var ganska lite folk. Det var jag och Carina som åkte dit. Hon skulle köpa vaser och tyg till jobbet och jag hade fått för mig att skaffa ett par låga billiga hyllor för att skärma av vardagsrummet så jag kunde få mig en skrivarhörna. Mitt sovrum är så fruktansvärt kallt att jag inte orkar sitta därinne längre. Jag sover väldigt bra men ska jag sitta vid datorn så blir det ruggigt.

Jag hade pengar sparat och handlade alltså två stycken låga vita hyllor, vid namn Expedit, som jag satte ihop alldeles själv medan jag fick ont i fingrar och svor lite ibland för att det var svårt att lyfta och hålla i och så. Både händer och armar har blivit klena i musklerna i och med fibron. I alla fall. Båda hyllorna blev ihopsatta och jag höll sen på under eftermiddagen och släpade möbler fram och åter. Envis i bôtt som jag är så slet jag mig svett. och straffet för detta är en rejäl värk överallt som kändes varje gång jag vände mig i sängen inatt... puh! För att inte tala om hur jag kände mig när jag kravlade mig upp imorse...

Det är inte riktigt färdigt än men jag har det viktigaste på plats.

Konsten att bygga en hylla från IKEA. Börja med att ta ur den ur kartongen. Ett nog så krångligt arbete faktiskt.
Delar överallt...
 Diverse tillbehör.
 Instruktioner... hm...
Och titta! Inte bara en hylla utan TVÅ! Viktor sa; - Vilken fin hylla. Ska den ligga ner? Han trodde det var en stor som jag lagt på sidan. ;-)
 Såhär blev det från ena hållet
Och så här från andra.

Nu är det bara att sitta här och mysa utan att frysa. :-)

Ha en bra dag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis