Skogen

Skogen

torsdag 10 maj 2012

En lång och regnig promenad gör Isac till en trött vovve.

Tidigare ikväll tog jag och Isac en ganska lång och blöt men ändå trevlig promenad. Det var nog den blötaste promenad jag någonsin varit med om, åtminstone på väldigt länge, så jag har hängt upp mina blöta kläder, hans blöta koppel och de två handdukar jag fick använda för att torka av honom med. Han torkar sig rätt bra själv förresten, man behöver bara hålla upp handduken så stryker han sig duktigt mot den. :-) 


Vi är hundvakt tills imorgon för matte är på kurs så då får vovven vara här. Han ligger och sover i soffan just nu, jag ser bara nosen på honom. Jag smög fram kameran och tog en bild. Han märkte det inte för annars brukar han bli sur när kameran kommer fram. Jag tog en bild precis innan han la sig och han är inte direkt nöjd. Blänger surt på mig. Erika har sagt att hela han slokar och tjurar när man ska ta kort på honom och det har hon rätt i, det märks. I alla fall ibland.

 Storbläng.
 Zzzzzzzzzzzz...


Mina kängor efter promenaden. Dessa har aldrig svikit mig förut, jag har alltid gått torrskodd med dem, men nu har de gett upp. Dagens rotblöta var för mycket. Nu är de fyllda med tidningspapper ovanpå det ljumma elementet i väntan på att få torka.

Och imorgon är det fredag. Igen. Vad fort veckorna går.

 Ha det gôtt! Kram!


Här kommer lite nyheter...

Inga kommentarer:

AddThis