Skogen

Skogen

torsdag 27 oktober 2011

Vrånghet på gång

Fick nyss samtal från skolan om att Viktor vrängt till sig idag. Han ville inte spela basket på idrotten, han var ombytt och allt, och bestämde då att nee jag tänker inte ens vara kvar i gympasalen. Han gick helt enkelt därifrån och tillbaka till klassrummet istället. Vilket innebar att det ses som skolk. Trots att han satt och jobbade med engelska istället.

Jag förstod ju hur Viktor tänkte och jag förstår också hur lärarna tänkte. Men att förklara detta för Viktor är inte lätt. Jag tror nämligen att nu har han börjat bli den där trotsiga tonåringen som vi varit förskonade ifrån än så länge. Han ser också att en del av hans klasskompisar beter sig illa och menar att då kan väl jag också... Här hemma är det ingen större fara i alla fall. Men förmodligen kommer han att vara arg som ett bi på skolan och hela surven när han anländer om en stund.

För övrigt läste jag i VF imorse att det varit inbrott på Konsum IGEN! Någon hade slagit sönder en ruta och stulit cigaretter. Tjuven hade tagit ett brunnslock och slängt genom rutan. Kanske var det samma tjuv som senast, han har väl kanske rökt upp det han tog sist. Men det stod inget om att nåt annat var stulet. Men hallå! Har man inte råd att köpa cigg så är det nog dags att lägga av med rökandet. Eller?

Apropå rökande förresten... Kampanj nästa kanske?

Nu tror jag att jag behöver lite kaffe. :-)

Ha det gôtt! Kram!

2 kommentarer:

Erika sa...

Så himla söt bild!

EvaLena sa...

Ja visst är den! :-)

AddThis