Skogen

Skogen

söndag 16 oktober 2011

Söndag med pizza och "bergsbestigning"

Efter ytterligare en trevlig eftermiddag, idag med Erika och Isac, så sitter jag här och känner mig nöjd och trött på ett sånt där härligt vis. :-) Har fått låna Erikas digitalkamera så idag har jag fotat en del. Vi var ute på promenad förut, jag klättrade stelbent i vårt väldigt lilla berg här intill. Ja vi kom överens om, jag och Erika, att man nog inte kan kalla det för en kulle för det är väldigt bergigt och rejält brant. Vi var uppe där de skjuter raketer på valborg. Och jag kände mig väldigt... ja... ovig liksom, vilket väl är milt uttryckt. Erika skrattade och fick ge mig en hjälpande hand vid ett tillfälle för att dra mig upp. Mina skor fick liksom inte fäste. Säger vi. :-) Ehrm... Det var lite lättare att gå ner faktiskt.

I alla fall. Det har varit en fantastiskt vacker höstdag, njutbar temperatur och solen har lyst från en klarblå himmel. Erika kom hit vid lunchtid och vi beställde pizza. Sen var jag tvungen att göra klart i tvättstugan innan vi kunde gå ut på promenad, jag tvättar ju på söndagar. Och efter promenaden gick vi hem och drack kaffe och åt blåbärsmuffins.

Så jag kan verkligen säga att det har varit en härlig dag. :-)

Och förresten... kollade på SVT:s TV-tablå förut och ikväll klockan 21.30 börjar serien Mad Dogs sändas på ettan. Vilket sammanträffande! Så det kan bli.

Här kommer lite bilder från vår promenad.

Första bilden är utsikt över Forstjärn där raketerna speglar sig i vattnet på valborg. På andra sidan där borta brukar allt folket stå och vara förväntansfulla och även fulla på annat sätt är ju en del.




































Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis