Skogen

Skogen

torsdag 6 oktober 2011

Hjärnsläpp - syftar inte bara på att jag är trött...

Lyssnade på RIX imorse och blev beklämd. Ola Lustig har varje vecka en utmaning som han ska genomföra. Den här veckan var det att endera läsa högt i radio ur scientologernas bibel eller hemliga skrift, vad de nu än kallar den, eller cykla enhjuling mellan Djursholm-Danvikstull. Folk kunde gå in på hemsidan och rösta om vilket de tyckte var mest intressant. Det lutade åt läsningen. Och det kan man ju tycka är oförargligt. (Den finns tydligen att läsa på Wikileaks.)

Men. I morse berättade de om hur gårdagen hade tett sig. Redaktionen hade fått ta emot mordhot om Ola genomförde detta på fredag. Mordhot! Jag vet inte om jag ens har ord att beskriva hur fruktansvärt överdrivet detta beteende från scientologerna är. Men det säger ju allt. Och jag kanske inte ska kommentera detta mer heller för man vet ju aldrig...

Ola hade efter detta ingen lust att genomföra någon utmaning alls för han blev väldigt uppskakad och kände att det fick vara med alltihop den här veckan. Jag förstår honom. Han sa också att det ju inte bara var han som blev hotad utan andra på redaktionen som hade familj och han tyckte det var så bedrövligt. Jag håller med. Ruskigt. Vad står det egentligen i denna skrift som absolut inte får komma ut eller läsas av oss vanliga?

För min del har dagen varit som vanligt. Jag har jobbat på med lamineringen och det är en hel del klippa och klistra och så. Jag blir kanske klar imorgon med själva dikterna. Sen blir det till att klura ut hur vi ska göra en ny version av collaget...

Och nu tog jag slut helt och hållet så jag återkommer när jag har laddat mig igen. :-)

Lägger in den här bilden bara för att jag tycker den är så häftig.

Saturnus... tjusig eller hur?

Inga kommentarer:

AddThis