Skogen

Skogen

onsdag 5 oktober 2011

Stor invigning av ny apparat och ett glatt besked

Igår kom jag underfund med att Blogger infört ett skräppostfilter till kommentarerna. Det var säkert längesen men jag är ju ibland rätt sen med att upptäcka sånt där som händer på Blogger. Nu får jag så sällan kommentarer (det får gärna ändras - ni som läser; skriv gärna nåt ibland om andan faller på) :-) så jag har inte tänkt på att kolla där.

Jag hade några få kommentarer som hamnat i skräpfiltret. Det var ett par stycken som jag inte fattade varför de hamnat där och som jag godkände, för de var ju inte konstiga på nåt vis, men sen var det några som jag var glad åt att de hade hamnat där. Men jag kan säga att från och med nu så kommer jag att kolla där ofta så om nu någon händelsevis skickar en kommentar och den inte blir publicerad så är det på gång. Om det inte är nåt väldigt ofint som skrivits förstås men såna läsare har jag väl inte eller? ;-)

Det var jag som fick packa upp och inviga den nya lamineringsmaskinen. Och resultatet blev väldigt bra. Jag fick prova mig fram och till slut, när jag kom upp i det näst högsta (näst varmaste) läget på maskinen så blev lamineringen bra. Det var såpass tjock papp så det behövdes mer värme än vanligt.

Så här ser den ut. Nu blev det lite väl ljust så den syns knappt.
















Solen lyste in och gav extra blänk åt det hela. :-)

















För övrigt så kan jag säga att Carina berättade att vi fått ja från en viktig person som ska skriva förordet i den bok som ska innehålla dikterna från utställningen. :-) Det kändes som ett stort glädjeskutt i magen. Jag brukar aldrig ta ut nåt i förskott och detta hade jag heller inte några jättestora förhoppningar på men det gick alltså bra. :-) Jo hoppas kan man ju men man ska ju inte anta att det blir som man vill innan man får besked. Inte ta nåt för givet.

När allt är klart, när boken är på gång så kan jag tala om mer detaljer. Ni ser! Jag tar fortfarande inte ut nåt i förskott! Hehe...

Och idag skaffade jag mig ett eget Rosa Bandet- märke.

Nu ska jag ta mig lite kaffe. :-)

Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis