Skogen

Skogen

lördag 15 oktober 2011

En trevlig eftermiddag

Jag har nyss kommit hem från ett ganska långt besök hos min farmor. :-) Sist jag var hos henne lovade jag att nästa gång jag kom dit skulle jag ha med mig en äppelpaj och det hade jag idag. Äppelpaj med vaniljsås. Detta var väldigt uppskattat kan jag säga och vi har haft en väldigt trevlig och rolig eftermiddag hon och jag. :-)

Rolig är inte nåt man kan kalla gårdagskvällen precis... Jag kan säga så här att när man har fibromyalgi så finns det en hel del saker i kroppen som kan vränga till sig och krångla. Magen bland annat. Utan nån anledning alls kan magen bli väldigt upprörd. Det är inte ofta jag råkar ut för detta och jag är väldigt tacksam för att det än så länge bara hänt när jag varit hemma. Jag fick sån magknip att jag fick tillbringa i stort sett hela kvällen på toa. Så det blev inga chips igår utan de får jag ta idag istället. :-) För idag är allt precis som vanligt igen.

Jag vet att man inte ska men man gör det ändå... alltså... eh... man... (viskar försiktigt) laddar hem saker från nätet. Och jag har ju mina favoriter som jag ser på. Grey's Anatomy är en serie som är så fantastiskt bra säsong efter säsong. Jag blir lika fascinerad när en ny säsong börjar och det är så jäkla bra fortfarande! Fantastiskt manus. Fantastiska skådisar. Fringe har också en ny säsong som börjat och jag såg det senaste avsnittet tidigare idag. Spännande är bara förnamnet. Spooks sista säsong är precis lika bra som de övriga nio säsongerna.

Jag rekommenderar också en engelsk serie på fyra avsnitt som heter Mad Dogs. För den som inte sett eller hört talas om serien så handlar den om fyra helt vanliga engelska (inte så unga) män som åker till Mallorca för att hälsa på en kompis som de har där och som blivit väldigt rik på nånting som jag inte tror att de helt och fullt vet vad det är. Han har en flott villa och det är hur tjusigt som helst. De har det rätt så trevligt tills saker inte är så trevliga längre så att säga. De hamnar i situationer som vanliga människor inte brukar hamna i. Det är så intressant att se hur de förvandlas och hur de hanterar detta som händer. I rollerna finns bland annat John Simm och Philip Glenister från Life on Mars. Det kommer en säsong två också. Säsong ett slutade på ett sätt som var rätt så överraskande... ;-)

Min farmor visade mig förresten på en kaktus hon har som blommar nåt så otroligt. Hon sa att det var den hon fick av mig för ett par år sen. Tog bilder med telefonen för den var så fin. Nu blir ju aldrig bilderna så bra med mobilen men ändå... kunde inte låta bli. Lägger in en av dem i alla fall.

Ha det gôtt! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis