Skogen

Skogen

onsdag 7 september 2011

Tillfällig energikris - kräver ransonering och akut påfyllning

Idag finns risken att det blir så här...













Eller kanske inte riktigt så illa. Men nästan. Jag känner mig lite lätt urlakad. Man borde ha ett rajtan-tajtan-batteri som Skalman har. Kanske kan höra med honom om han lånar ut sitt... Nån dunderhonung kan jag ju inte äta för då får jag ju ont i magen i tre dagar och det räcker allt till ändå med värk på alla andra ställen. ;-)

Idag har vi jobbat med collaget som vi ska ha med till utställningen. Sånt kräver tankearbete och idag hade jag en väldigt trött hjärna som gick lite på halvfart. Det är i alla fall så att vi klistrat upp papper från exempelvis F-kassan med lite olika innehåll som bakgrund. Och även domar på mina överklagningar och lite andra besked och ni kan väl gissa vad det handlar om då... ja just det; avslag. Alla namn är överstrukna med svart penna (för att ingen ska känna sig utpekad och stämma oss eller nåt sånt dumt) och viktiga textpassager är cirklade med röd penna. För största effekt. :-)

Vi ska ha dem i botten och sen klistra på foton och lite annat som symboliserar mitt liv under den här perioden. Jag tror det blir väldigt bra och rätt så effektfullt.





















Ett pingisbord kan man ha till mycket. Inte bara pingis.

En dinosaurie skymtar bland allt papper... ;-) Jag kan ju tillägga att det är inte klart än. Så ingen tror att det ska se ut så här. För det ska det inte. Lite mer ordning blir det allt. Jora så att...

Ha en go fortsättning på onsdagen! Kram!

2 kommentarer:

Ingela sa...

Det var jättelängesedan jag var inne och tittade på din och andra favoritbloggar nu. Jag har inte ens besökt min egen blogg på många månader... Ser att det händer en hel del för dig och håller alla tummar jag har :)

Det verkar som att du är på god väg att vända allt negativt som hänt dig till något mycket bra! I mina ögon är du jätteduktig och en inspiration och förebild för andra sjuka och/eller utförsäkrade.

Är det okej om jag länkar till din blogg som ett inlägg på Resurs? (Eftersom du inte marknadsför din blogg själv ;)

EvaLena sa...

Vad kul att höra från dig. :-)Jag har tänkt på dig och grunnat hur du har det nu för tiden men som vanligt varit trög med att höra av mig själv. Så är det.

Ja visst får du länka om du vill. Som du sa så marknadsför jag mig ju inte precis.

TACK för allt beröm. Det värmer gôtt.

Jag tänker kämpa vidare i galenskapens värld och försöka informera om det så mycket som möjligt här på bloggen. ;-)

Sköt om dig! Kram!

AddThis