Skogen

Skogen

måndag 26 september 2011

Lycka är... bland annat ett städat badrum

Ibland får jag en sån där härlig lyckokänsla när jag sitter här i mitt rum vid datorn, med min lilla lampa tänd, och Viktor sitter i sitt rum, med sin lilla lampa tänd, framför sin dator och jag hör ett och annat fniss från honom när han ser på nåt roligt.

Jag sitter och mår gott för att vi har det så mysigt helt enkelt. Sitter och trivs liksom. Sen är det ju inte helt fel att jag faktiskt städade badrummet idag. Det är ett väldigt trist rum att städa för det blir så mycket bôs och kladd överallt. Gammal duschkräm och schampo, spegeln som är full av tandkrämssprätt. Ja ni vet... Men nu är det rent därinne. Härligt.

Idag har det varit ledigt från skolan och det kändes också mysigt. Redan igår gick jag omkring och mös över att både jag och Viktor var lediga idag. :-) Vi trivs väldigt bra ihop det kan ju bero på det. Nog för att vi blir lite osams ibland, det blir ju alla då och då, men det är inte särskilt ofta. Det enda som kan göra mig stressad är att han alltid är hungrig. ;-) Men där är han nog rätt så lik de flesta gossar i den åldern. Det är ständigt frågor om när vi ska äta och vad.

Här sitter jag alltså och är nöjd och myser. Det är en härlig känsla. Då kan det vara bra att skriva ner hur man känner just då, spara det på det viset, så man kan ta fram och läsa när man har nån deppig dag och allt känns sketet.

Kram!

Den här filuren gör mig också väldigt glad. Här tillsammans med sin leksaksigelkott.

Inga kommentarer:

AddThis