Skogen

Skogen

tisdag 27 september 2011

Äppelpaj och nyhetstörstande toabesökare...

I lördags hade Erika med sig mer äpplen och idag hade jag både tid och ork att ta reda på dem.

Dagens resultat, två smulpajer som står och svalnar.
















Idag har jag grejsat med att scanna in bilder för att sen laminera dessa för att ha till minneslådorna. Här håller jag på med lamineringen.

Och precis när jag tagit fotot så upptäckte jag att jag även fick med en kopia på den där artikeln i Värmlandsbygden som jag pratade om för ett tag sen. Lisbeth hängde den där för alla att läsa. Tyvärr så gick det ju inte att läsa den på tidningens hemsida utan man måste köpa tidningen. Jag har den i mitt fack, kanske jag kan scanna in den och få till det på nåt vis så jag kan lägga in den här. Om nu nån är lite nyfiken på vad som sades.



De bilder jag scannade och laminerade handlade om fabriken och dess nedläggning. Så jag tror att folk från bygden skulle tycka det var roligt och intressant att ha med det i minneslådorna. Sitta och minnas hur det var när fabriken faktiskt var igång, vilka som jobbade där och hur det luktade så bedrövligt äckligt hela tiden. ;-) Kan tala om att det luktade äggfis. Inte det trevligaste att känna så fort man kom åkandes in i samhället. Hehe... Det luktade inte så illa hela tiden efter vad jag minns men när det luktade så gjorde det det ordentligt om jag säger så.

Sen hade jag lite brått imorse, ja jag vet inte var tiden tog vägen riktigt. Så därför tog jag med datorn in på toa. Ja vaddåra? Det är viktigt med nyheter. Likaväl som man tar med sig en tidning in... Och jag vet att jag inte är ensam om detta. ;-)

För den som anser att det är väldigt ohygieniskt att ha sin laptop med inne på toan kan jag säga; var inte orolig. Jag är extremt noga med hygienen, undersköterska som jag är och allt...

:-)

Ha en fortsatt bra dag! Kram!

2 kommentarer:

Erika sa...

Åh vad gott med äppelpaj! Det var ju typiskt att jag är i Sunne. Men det kanske finns kvar lite i morgon?

EvaLena sa...

Ja det var ju en himla otur att du är i Sunne. Det är ju inte ofta det händer menar jag. Och inte så ofta det vankas paj heller... synd att det blev samtidigt då liksom.

Men det finns en hel paj till plus den halva som är kvar från dagens mumseri. Så det finns så du kan få imorgon. Viktor hade nog kunnat äta upp en hel paj själv men se det fick han inte. ;-)

AddThis