Skogen

Skogen

onsdag 12 januari 2011

"Utan snus i två dar försmäktar vi på denna ö..."

... för att citera Pippi Långstrump. Rubriken är väl lite långsökt kanske men jag tyckte ändå den var kul. :-)

Igår när jag skulle handla på Konsum så var det slut på väldigt mycket. Grönsaksdisken och fruktdisken var rätt urplockad. Klockan var runt ett på dagen så man tycker ju att leveranser skulle varit där men... nee... Det var nästan lika tomt som i en brödbutik i gamla Ryssland förr i tiden. Ni vet där folk fick stå i en lång, lång kö för att få köpa lite brö. Och så räckte det ändå inte till alla som behövde köpa.

Det fanns i alla fall mjölk. Det gjorde det inte dagen innan. Jora så att... Man får vara glad åt det lilla. Men jag orkar inte gå dit idag igen för att komplettera. Har ingen lust att hålla på och ränna där jämt och småhandla... ;-) Nån måtta får det vara. Nej det gör jag imorgon. Undrar om de fått hem varor tills dess. Hm... får nog börja handla på Ica istället. Kanske de har bättre ordning där.

Idag blev jag klar med kuvert och grattishälsningar. Så nästa vecka blir det nya uppgifter. Vi hade fått in mer grejer till minneslådorna som behövde tas omhand och ordnas med så då gör jag nog det. Plus att det säkert finns nån annan sån där administrativ grej (sånt som jag gillar) som de behöver lite hjälp med.

Carina hjälper ju även många med besök hos och kontakt med socialen. Hon bad mig om hjälp till en väldigt ovetenskaplig (men viktig) undersökning, som hon försöker få ihop, genom att skriva ner mina upplevelser angående socialen. Hon är rätt så härsken på socialen och särskilt efter den här julen sa hon. Tydligen har de som behöver hjälp av kyrkan ökat rejält i år. Så hon samlar uppgifter från oss som har erfarenheter av hur man behandlas. Nu behövde ju inte jag be om hjälp från dem under julen men hon vill ha allas erfarenheter just för att ha nåt att komma med vid en eventuell kontakt med de som sitter högre upp. Jag ställer upp såklart. Absolut. Jag hjälper henne gärna med sånt arbete för jag vill inget hellre än att få ändring på reglerna som socialen går efter.

Nu känner jag mig trött så jag ska ta mig en slurk kaffe tror jag. :-)

Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis