Skogen

Skogen

onsdag 26 januari 2011

Håhåjaja

Allt är väl trots att jag tycks ha nån slags varannan-dags-trötthet som däckar mig fullständigt. Men det är ju så till och från, det är väl bara att hänga i så gott det går.

Läste detta på Värmlands Folkblad förut och tänkte att det där ska jag ta med på bloggen.

Det kommer ju också rapporter om att det är en stor ökning av förtidspensionärer bland unga. Hur går det ihop med regeringens arbetslinje? Medelålders sjuka människor tvingas ju in i alla möjliga åtgärder som det visar sig att de inte klarar. Men de får ingen hjälp alls.

Och nu säger den där Kristersson att sjukpensionssiffrorna ska halveras. Jaha... så då ska de hitta på nya regler så att fler ska slängas ut i utanförskapet och kanske tvingas till socialen? Eller? Det är ju deras taktik sen länge. Och jag som har sett mycket på Stefan och Krister får alltid associationer till deras revyer när jag läser efternamnet Kristersson... ;-) Det är nån av de roliga gubbarna i nån revy som heter så i efternamn. Men den där Ulf är ju inte rolig precis.

Hur kan det komma sig att så många unga pensioneras när inte ens cancersjuka människor får ersättning? Och får de nån så kommer den när de redan har avlidit. Det är väldigt upp-och-ned och bak-och-fram i detta land. Det finns ju ingen logik i det hela.

Nu är ju sjuktalen på väg upp igen, vilket även artikeln tar upp, just för att många som varit med på ALI går tillbaka till sjukförsäkring igen just för att de faktiskt var så sjuka som de sa att de var...

Suck


Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis