Skogen

Skogen

måndag 24 januari 2011

Trailer: The King's Speech



När det var Golden Globe gala förra helgen så vann Colin Firth pris för bästa skådespelare i rollen som King George. Filmen är också nominerad i en hel hög kategorier till BAFTA (British Academy of Film and Television Arts) som går av stapeln den 13 februari. Jag räknade och det är hela 14 kategorier! Jösses! Några av dem är: (skriver dem på engelska)

Leading actor: Colin Firth
Supporting actor: Geoffrey Rush
Supporting actress: Helena Bonham Carter

och alltså elva kategorier till...

Detta är en film som jag har velat se ända sedan jag såg och hörde en intervju med Colin Firth i samband med filmen och även såg ett kort klipp av några scener. Minns inte just nu var jag såg det. Premiär i Sverige den 4 februari om jag har uppgiften rätt. (Varför ska vi alltid vara så sega här?)

Colin är en av mina engelska favoriter... :-) Jag har några stycken.

Inga kommentarer:

AddThis