Skogen

Skogen

lördag 5 september 2009

Regn, regn och regn och ja just det; regn!

Jo som sagt, det har liksom regnat i några dagar. Ehrm. När man tror att det inte kan regna mer intensivt än det gör så kan det det. Inatt vaknade jag av att det regnade. Det lät som om alla människor på hela jorden hällde ut allt sitt badvatten på en och samma gång, väldigt många gånger. Och när jag låg där och tänkte att nu kan det väl inte bli värre, så blev det det. Snopet.

Men imorse regnade det inte i alla fall och det var tur för jag har en viss Herr Bus hos mig och vi skulle ju ut på morgonkissetur. :-) Myggorna var inte lika närvarande igår för det blåste rejält men idag har det inte blåst så mycket så nu är de på gång igen. Jag längtar efter en frostnatt eller två för då kanske de dör nån gång de ondskefulla kreaturen!

I alla fall. I köket står det biffar på ett fat och svalnar, jag hade köttfärs som jag var tvungen att ta reda på. Så nu känner jag mig duktig för att jag orkade göra det. Vi låg och vilade förut, jag och vovven och till slut fick jag slita mig upp ur sängen för jag blev nästan som medvetslös när jag slappnade av ordentligt. Jag kunde liksom inte hålla upp ögonlocken. Och Isac var lika slö han.

Igår kväll slappade vi i soffan vovven och jag. Åt chips (jag då, inte Isac) och såg på Hem till gården som jag spelat in under veckan. En höjdarkväll eller hur? HA! Det har börjat nu igen efter sommaruppehållet. Det är väl en tradig såpa egentligen men det är så hemtrevligt på nåt vis att se på den. Det känns som ett ställe (Yorkshire, England) som jag skulle kunna trivas på.

Ikväll tänkte jag se på en film som jag *host*laddathem*host* och som heter The boat that rocked. Jag får se om det blir som jag tänkt. Då kan jag ju återkomma imorgon eller så och tala om hur den var. Om den var bra eller inte bra. Om den är bra så kanske jag köper den på dvd när jag får råd. :-)

Nu är det snart dags för Herr Bus = Isac att gå ut och leta pinnar att tugga på och busa med, nosa överallt och kissa lite igen.

Ha en bra lördag! Kram!


VOV! ;-)

Inga kommentarer:

AddThis