Skogen

Skogen

måndag 31 augusti 2009

Tillbaka igen! Det ska vi fira!

Nu är datorn fixad! Woohoo! Ja det var den redan i lördags kväll i och för sig. Det var så konstigt för så fort Erika var här och satte igång den så funkade allt igen. Suck. Hon trodde att det kunde vara nåt glapp i anslutningen till hårdddisken och om man flyttade på datorn (själva lådan liksom) så kom det ur läge och allt blev paj. Det funkade ju då i tisdags, efter formateringen, också men när jag skulle starta om så var det ju kört igen.

Nåja. Jag har nu fått datorn formaterad och en massa nya versioner av allt möjligt installerade. Det som är lite trist när allt tas bort är ju alla lösenord och inloggningsord som man måste göra om och lägga in. Och man kommer ju aldrig ihåg nåt. Nu har jag fixat med de flesta som jag brukar använda oftast.

Nytt virusprogram, nytt chattprogram, nytt words, nytt program att se på film/serier i. :-) Vissa saker känns lite främmande än så länge men det är ju en vanesak och jag gillar egentligen att pröva på nyheter. Det är bara det att man blir så bedrövligt bekväm så fort man vant sig. Och då blir det lite bakvänt innan man kommit igång med det nya.

Imorse var det gråt (nästan) och tandagnisslan igen från Viktors håll inför att gå till skolan. Men när han kom hem förut var han på ett bra humör och i kontaktboken stod det att allt gått bra. Så tydligen måste han gnöla bara för sakens skull...

Imorgon går det förhoppningsvis bättre. Det är ju värst på måndagen. Sen brukar det flyta på rätt bra. De har också börjat med en extra dag för bad. Så nu har han två dagar då han får simma varje vecka. Det låter väldigt bra tycker jag för simma och bada är det bästa han vet. Och bra motion är det ju också.

Fredag, lördag och söndag kväll har jag och Viktor haft "Pirates of the Caribbean-afton". Jag har alla tre filmerna på dvd. Vi såg alltså på alla filmerna, en varje kväll. Hur roligt som helst. Vi har ju sett dem förut men det är aldrig fel med att se dem många gånger. Filmerna är helt fantastiska när det gäller alla fajter och specialeffekter. Och man får många skratt. Vissa fajter känns lite utdragna (för min del, tror inte Viktor tycker så) men det är i den tredje filmen som jag känner så. Och Captain Jack Sparrow är ju som han är... hehe... Min absoluta favorit förstås.

Jag har ju också alltid gillat Johnny Depp. ;-)






Kram alla!

4 kommentarer:

Erika sa...

Vad bra att allt fortfarande fungerar utan större problem :) Mysigt med Pirates-helg. Wind in the sails!

EvaLena sa...

Ja det funkar och nyss var jag inne och skrev lite i mitt nya words... jösses va tjusit det var. :-) Man blev nästan inspirerad till romanskrivande sådär bara tvärt.

Ja vi hade roligt åt de där tokiga piraterna.

Han med korkögat är ju för härlig. ;-)

Sen gillar jag uttrycket; "Savvy"

Ingela sa...

Visst känner man sig vilsen och handikappad när datorn inte funkar!
Nu för tiden är det så lätt att göra allt där. Läsa tidningen, söka information, roa sig, irritera sig, you name it!

Depp är ju bara FÖÖÖR bra som Jack Sparrow! Det är svårt att deppa när man ser honom i den rollen. :)
Kramar!

EvaLena sa...

Nä inte kan man deppa när man ser på pirates-filmerna inte. :-)

Men när jag såg filmen The Libertine (också med J.Depp som är fantastiskt bra även här men i en väldigt motbjudande karaktär)så måste jag nog säga att den ska man inte se om man äter samtidigt. Då får man hoppa över chipsen. Hehe...

AddThis