Skogen

Skogen

onsdag 26 augusti 2009

Datorhaveri :-(

Ja just som rubriken säger så är det haveri på min dator. Så jag får använda Viktors för tillfället. Eftersom vi inte kan lista ut vad det är för fel så kommer det att ta ett tag innan det blir ordnat. Men jag hoppas det blir det till slut. Min dator har varit lite trött den senaste tiden och låst sig och krånglat och var i stort behov av formatering men det har inte blivit av. Borde ju bett Adde om det, han är ju dataexperten och jobbar med sånt, men det glömdes bort när han var hemmavid.

Nåja. Jag får väl överleva några dagar till och så finns ju alltid Viktors dator som sagt. Erika återkommer till helgen (hon var här igår och hämtade Isac som jag tagit hand om ett par dagar och då hjälpte hon mig med datorn men det blev inte klart) så då får vi ta i med nya krafter och försöka lösa problemet. Kanske också med hjälp per telefon från Adde om det behövs. Det ordnar sig förhoppningsvis. Men roligt är det ju inte.

Jag har gått omkring och känt mig lite vilsen vilket visar hur stor betydelse datorn har i mitt liv. Och hur beroende jag blivit av den. Istället har jag fått ägna mig åt annat. Mina rätt så bortglömda blommor till exempel. ;-) De kanske kolavippar nu när de får mer ans än de är vana. Hehe... Men det var sånt jag ägnade åt mig med liv och lust förr. Men saker och ting har ju ändrat sig och det beror ju inte enbart på datorns intåg i mitt liv.

Igår så städade jag lite, under överinseende av en mycket nyfiken Isac som försökte så gott han kunde att liksom vara i vägen så mycket som möjligt för han var inte glad när jag tog fram dammsugaren. Han ville att jag skulle ägna mig åt honom istället. Han ville ju passa på nu när datorn var paj. ;-) Nu tog jag ju rätt många pauser, jag orkar ju inte städa fort precis, så han fick allt både kram, puss och blev kliad på magen. Vi gömde lite godis också som han fick leta upp.

Det var så mycket damm överallt att min näsa blev alldeles överansträngd och jag nös mest hela tiden. Sorterade mina dvd-filmer i bokstavsordning. En gång biblioteksmänniska - alltid biblioteksmänniska. Jora så är det. Så nu är det ordning och reda i filmhyllan.

Men att min dator är kaputt är ju ingen världskatastrof. Ingen människa har kommit till skada, det har endast känts väldigt tomt. Istället har vi fått ett renare hem. Inget ont som inte har nåt gott med sig. :-)

Från socialen fick jag igår per brev ett kort meddelande, ihop med månadens uträkning, att han som har hand om projektet har sagt att "det är på gång" varenda gång som min handläggare frågat honom om det. Jojo, så fort går det i verkligheten att starta upp saker som involverar sjuka och arbetslösa...

Kram alla!

PS Idag blir det ingen liten rolig bild så här på slutet för Viktor har inget sånt inlagt på sin dator och jag orkar inte ordna med det. ;-)

Inga kommentarer:

AddThis