Skogen

Skogen

fredag 21 augusti 2009

"Full fart mot helgen..."

Hej och hå alla fredagsfirare! :-)

Imorse var det inte lätt att få iväg gossen till skolan. Håhåjaja... Och då kunde man nästan ha trott att det var den där lille dagispojken som kommit tillbaka. Det viktiga då är att avleda. Att prata om en massa annat som gör honom på bättre humör, får honom på andra tankar. Skoja med honom. På nåt vis så brukar jag lyckas. Men det gäller också att behålla tålamodet för det kan krävas en del försök och en del lirkande innan tjurandet vänder. Ibland kan det vara rätt så påfrestande.

Ibland blir han lite småsur på mig när jag har "vunnit" som han brukar säga. Och det är när han till slut inte kan hålla emot ett skratt efter mina enträgna försök att muntra upp honom. Men den ilskan är lätt övergående. En kapitulation som görs med ett leende för det mesta. Och vi är vänner igen och allt är gott och bra i världen. ;-)

Och idag är det ju fredag. Viktor blir hämtad i eftermiddag av sin far och jag kan ägna kvällen åt chips och att se på vad jag vill i filmväg. Det vill säga ej tecknat eller animerat av annan sort som det ofta blir när Viktor och jag har mys. Förra veckan såg vi på Flykten från hönsgården. En vansinnigt rolig film måste jag säga. Den var på video men den fanns i både svenskdubbad version och engelsk version med text. Så ena dagen såg vi den svenska och andra den engelska. De var båda lika bra. Trots att den gjordes för så längesen hade jag inte sett den förrän nu. Ja jag vet att jag är lite sen ibland...

Och om jag inte vill se på nåt kan jag ju alltid läsa en bok. Man kan äta chips då med bara man inte är fet om fingrarna när man vänder blad för det blir så tråkiga fläckar i boken då.



På min promenad igår såg jag att ljungen blommade och det är så vackert. Idag gick jag inte i skogen, det var tillräckligt att brottas med de mygg som anföll så fort vi kom ut imorse. Jag tog en annan tur idag.



Ha en bra fredag alla! Kram!


"Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta. "

Inga kommentarer:

AddThis