Skogen

Skogen

torsdag 20 augusti 2009

Skolstart

Full fart borta på parkeringen vid skolan. Barn och ungdomar överallt. Nya små elever med nya ryggsäckar och stor förväntan. Flaggan i topp. Jora, det har varit skolstart idag. Viktor var dock inte lika mycket i topp som flaggan angående detta men det gick rätt bra ändå. Och första dagen är ju inte så lång. Han är hemma redan. Imorgon börjar de liksom på riktigt.

Han har börjat högstadiet. Jösses. Det var inte längesen vi gick till dagis på inskolning... Och nu har han dessutom växt så det knakat under våren/sommaren och blivit längre än jag är. (Över 171 cm då alltså.) Skorna är stora som båtar där de står ute i hallen. Man kan nog segla i dem. :-)

Fast igår så menade han att han alltid kommer att vara mammas lilla pojke. Hehe... jaja. Det är gott att veta att han tycker om sin mor.

Jag tog en promenad genom skogen idag för första gången på väldigt länge. Det har nämligen varit (och är fortfarande på vissa ställen runtomkring) en myggplåga utan dess like så jag har undvikit att gå där ett tag. Nog för att jag blev anfallen titt som tätt och fick veva med armar och händer för att slippa ifrån de små kräken så gick det ändå rätt bra. Det blåste till och från vilket nog också hjälpte.

Eftersom jag inte är van vid så pass tidig och lång promenad så blev jag rätt seg efteråt. Men det kändes bra inombords att jag varit ute och gått en skvätt. Jag behövde vädra mig liksom.

Hösten är på gång men det gör inte så mycket tycker jag. På hösten finns det rätt så mycket mys man kan hålla på med inne och det blir inte så stressigt. Lyssnade för ett tag sen på när Magnus Uggla skulle hissa och dissa på RIX fm och han dissade våren och sommaren för det var så jäkla stressigt hela tiden. Det spelade ingen roll om det var svinkallt för man skulle ändå sitta ute och grilla och det tyckte han inte om. Man är alltid tvungen att GÖRA nånting utomhus bara för att det är sommar. Och jag håller med honom, det är ju så. Hösten gillar han just för att allt lugnar ner sig. Då kan man sjunka ner i soffan, äta godis och glo på en bra film utan att ha dåligt samvete för att man sitter inne. :-)

Jag tror att om vi hade ett klimat som inte hade så stora temperaturskillnader eller om det alltid var varmt (sommartemp) skulle vi inte vara stressade av den anledningen i alla fall. Då kunde vi ju bestämma själva när vi ville grilla, inte utifrån vad det stod för månad i almanackan.

Viktor har fått ett nytt tv-spel idag (playstation). Star Wars Battlefront 2 eller vad det hette. Vi beställde det för ett par dar sen och han har väntat och väntat. Så nu kommer han att sitta med det hela dagen förmodligen. Han var SÅ lycklig när han kom hem förut och såg att det hade kommit. Dagen var räddad! :-)

Skolan har börjat, som sagt, och ordningen känns liksom återställd. Och det blir ju en rätt kort vecka ändå. Imorgon är det redan fredag. Det blir en mjukstart. Vilket förmodligen uppskattas av både elever och föräldrar.

Den här eftermiddagen kommer jag att tillbringa i en galax långt, långt härifrån tillsammans med kloner och andra märkliga figurer... ;-)

Kram!



Remember to use the force!
The force will be with you, always...


;-)

2 kommentarer:

Erika sa...

Det var inte den där gubben som Isac åt upp va? För det var ju någon special har jag för mig. Här är det förkylt men annars är det ganska bra.

EvaLena sa...

Hehe... nej den gubben var en annan.

Hösten brukar ha en förkylning åt mig också som present. Så fort skolan börjar så brukar den komma. Nästan som på beställning.

AddThis