Skogen

Skogen

onsdag 30 september 2009

Märkliga drömmar, politik och rimfrost

Häromnatten drömde jag att jag klippte håret på Jon Bon Jovi. Jora. :-)

Hans hår var väldigt tjockt och rätt så långt så det var rätt mycket att stå i. Det konstiga var också att han satt inte i en sån där stol som man använder vid klippning av hår utan han låg på en sån där massagebänk med hål för ansiktet. Där man kan lägga ner ansiktet och slippa ha det åt sidan och få sendrag. Och nej det var inget snusk med i bilden. ;-) Endast hårklippning. Men det verkade som om jag aldrig blev klar för även om jag klippte och klippte var det lika mycket hår kvar i alla fall. Och det var ju rätt opraktiskt att ha honom liggande på det viset. Pratade med honom gjorde jag också, på svenska, och jag vet inte om han begrep nåt för han sa inget själv. Hehe... Och jag har då verkligen inte gått omkring och tänkt på den karln så jag skulle behöva drömma om honom.

Ibland kan man drömma konstigt. Som den gången jag drömde att jag dansade med Gert Fylking. Men då hade jag läst en del om vandringen genom Sverige som han och Robert Aschberg gjorde så det kanske var därför han dök upp i min drömvärld. För Gert är liksom inte en man som jag går och tänker på i något avseende... ;-)

Viktor börjar förmodligen bli snuvig igen. Och det är ju inte så kul. Han hade i alla fall jätteroligt igår på badhuset och var helt slut när han kom hem. Och sådär trött i ögonen som man blir efter att ha varit länge i klorvatten.

Det har blivit väldigt kallt på bara ett par dagar och det känns lite konstigt för det har varit varmt rätt länge nu. Imorse var det frost på gräsmattorna och när solens strålar nådde älvens kalla vatten så ångade det och såg väldigt trolskt ut. Det var mycket tjusigt.

Det var också en härlig syn (vi bor ju högt upp och har rätt fin utsikt) när jag såg hur det ringlade rök ur skorstenarna på en del villor medan solen höll på att gå upp och lyste på trädens färggranna höstlöv. Det var som ett vackert vykort. Temperaturen var på noll imorse. Brrrr...

När jag kom hem efter min skogspromenad (det var längesen jag gick den långa turen) och körde igång datorn hade jag fått ett mail angående Lissabonfördraget. För ett tag sedan kunde man skriva på nåt upprop (det var nån slags protestkampanj) angående detta genom någon sida på nätet och det gjorde jag då. Jag var/är ju emot fördraget nämligen och nu fick jag info att Irland, som röstade nej förra gången, skulle tvingas rösta igen. På fredag. Jaha. Jag hade hört nåt om det redan tidigare. Jo så gör de ju. De låter folk rösta och rösta tills de äntligen röstar "rätt" antagligen. Och här i Sverige får (fick) vi ju inte ens rösta om det.

Nu är jag inte så insatt i hur läget är just nu, man har ju liksom annat för sig också, men jag har för mig att regeringen redan bestämt och att de har antagit fördraget. Det är ju väldigt lätt nu för tiden att gå över huvudet på folket, detta beteende har vi ju blivit ganska vana vid. För om folket får säga sitt i vissa frågor så kanske det blir nej och det kan de inte riskera. Istället går de också ut med att folket inte kan förstå och att det är för komplicerat. De nedvärderar vår intelligens. Och skulle vi rösta och säga nej till nåt så säger de också att "svenska folket förstod inte vad de röstade om". Och då kanske det blir som för irländarna som får göra om.

Inget ska vara så komplicerat så att svenska folket inte ska kunna förstå. Men de krånglar till saker med avsikt så att vi ska bli avskräckta och strunta i det. Så att de får ha sitt lilla roliga i regeringskansliet. Det är ett fult spel de spelar, politikerna.

Nåja.

Jag kände mig ändå lite viktig och betydelsefull när jag såg mailet som faktiskt kom från en dansk ledare för eu-kritiska grupper med mera. Ehrm. :-)

Livet går vidare i galenskapens värld. Ha en bra dag alla! Kram!


Här är han, Jon Bon Jovi. :-) Rätt så friserad tycker jag väl. Men det är inte jag som klippt honom. HA!
















Dagens citat: "Ett passivt samhälle är lätt att hantera"

Inga kommentarer:

AddThis