Skogen

Skogen

fredag 2 oktober 2009

Hej på Mârten! :-)

Så säger man idag om man bor i Arvika för det är Arvika-mârten i helgen. Den börjar idag. Det var längesen jag var på mârten. Det var ju mest när barnen (de båda som är vuxna nu) var små. :-) De brukade få köpa varsin leksak och Adde hade alltid så svårt att välja. En gång blev han utan för att han aldrig kunde bestämma sig och vi orkade inte vänta på honom. Det misstaget gjorde han inte om. I fortsättningen har jag för mig att han försökte bestämma sig relativt snabbt. ;-)

Idag har jag träffat min coach igen. Denna härliga och positiva kvinna. Jag behövde inte vänta på bussen hem så länge idag för vi pratade inte lika länge. Så jag hann med den som gick tidigare. Det var bra. Nästa vecka har jag "ledigt", det vill säga inga möten eller så, och den 14/10 har jag en tid igen då jag ska träffa en kvinna som tidigare har varit hälsocoach. Vi ska prata om stresshantering och massage eller andra metoder för avslappning. Tai Chi och Qi Gong tror jag hon hade koll på också.

Min coach frågade mig hur jag mådde idag och eftersom jag vaknade runt halv fyra imorse och inte kunde somna om direkt (till allt elände blev jag hungrig också och då var det som förgjort) så var jag rätt trött. Men hon sa att trots det så tyckte hon att det fanns en glädje som liksom lyste runt mig och som syntes i ansiktet (ögonen) så hon blev glad när hon såg mig. Det lät ju helt fantastiskt! :-) Det innebär ju att mina positiva tankar har hjälpt. Och det känns så bra. Jag som sett ut som ett gammalt hängsle i ansiktet under så lång tid. Man ser ju sig själv i spegeln varje dag och tänker liksom inte på det. Det är ju andra som ser sånt. Men jag kan erkänna att när jag möter min blick i spegeln nu för tiden så brukar jag ofta le mot mig själv. Det gör väldigt gott så det rekommenderar jag varmt. Le mot din spegelbild. :-)

Det känns bra att någon lyssnar, att någon vill förstå. Det känns bra att det finns någon som tycker det är inspirerande att höra om mina intressen, som tycker att det jag berättar är intressant. Att någon för en gångs skull förstår vad jag kan behöva för att få en puff i rätt riktning.

Ute är det en vacker höstdag, vinden är kylig, färgerna är fantastiska. Och jag måste säga att livet känns ändå ganska bra just nu. Och det känns gott att orka säga det, och faktiskt känna det, trots att jag ofta är ganska trött och har värk och fortfarande måste leva på socialbidrag, vilket innebär att aldrig kunna unna sig nåt extra, jag får ju i alla fall pengar och klarar livhanken. Och jag har för första gången på väldigt länge förhoppningen om att kunna komma framåt i tillvaron. Detta gör att humöret är gott och kämpaandan finns med.

Visst har jag mina dåliga dagar/perioder men tankens kraft är stark och om jag orkar hålla kvar de positiva vibbarna så kommer jag även att orka med en del bakslag som jag ju vet kommer då och då. Men det är okej.

Jag har inte drömt nåt konstigt sen den där hårklippningsdrömmen men på tal om Bon Jovi... här är en av mina favoritlåtar med dem. Den finns för övrigt på min spellista på mp3-spelaren. ;-) Videon är rätt härlig tycker jag, lite dåligt (skrapigt) ljud kanske men ändå. Det var längesen det gjordes musikvideos på detta viset. Nu för tiden är det mest en hög med fruntimmer som har så lite kläder på sig som möjligt och ålar runt och visar skrevet. Fast det är väl mest rap-artister och Beyonce kanske... Inte tuffa rockare som Bon Jovi... ;-) Jag har inte sett några av deras musikvideos på sista tiden så man vet ju aldrig om de också har sånt förstås...

It's my life

Ha en härlig fredag! Kram!

Och en extra hård kram till mina goa arvikingar som ska fira mârten med kålsoppa och kålkorv och hela surven... Ät inte för mycket för då kan det bli farliga utsläpp... hehe... ;-)












Dagens citat: "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

Inga kommentarer:

AddThis