Skogen

Skogen

fredag 9 oktober 2009

Störd nattsömn och vackert höstväder

Jag kom just på att det är en hel vecka sen jag skrev nåt! Huj vad tiden går fort ibland. Och det är väl tur i och för sig.

Det mesta är som vanligt, jag har herrbesök, det vill säga Isac är här och har varit sen i tisdags kväll. Så det har varit rätt många promenader både i ur och skur. Men det har varit mest i ur kanske man ska säga. Men det låter ju konstigt. Vad menas med det? Skur vet man ju vad det är för nåt... ur betyder ju klocka... jaja. I alla fall. Han stannar tills imorgon så får matte lite extra tid för sig själv och de ärenden hon behöver göra. Hon jobbar ju hela dagarna annars. Och Viktor, som kommer hem idag, får gosa med honom när vi har fredagsmys ikväll.

Runt halv fyra imorse blev min sömn störd av grannar som förde väsen. Jag är inte helt säker på varifrån ljuden kom. Det är inte så lätt att höra det faktiskt. Och precis när jag var på väg att somna om så började det låta igen. Jag vete tusan vad de höll på med. Så det har varit lite klent med sovandet på morgonkulan.

Mailade min bovärd för ett tag sen och frågade hur jag skulle göra med mina rökande grannar och fick svar igår och hon menade att endera får jag stå ut med röken, prata med dem igen eller flytta! VA? Ska jag behöva flytta för att de ska få röka ifred? Man blir ju ledsen i ansiktet. Sen tyckte jag att ytterdörrarna behövde bytas för de sluter inte tätt, det är ju därför jag får in all rök som finns ute i trapphuset och som kommer ut genom deras dörr där nedanför. Allas dörrar är dåliga i det här huset. Säkert original från 1959 när huset byggdes. Men nej de var inte dåliga och skulle inte bytas skrev hon tillbaka. Ändå fick jag en sån där infolapp från just mitt bostadsbolag igår angående brandskyddet. Jag skulle inte klara mig lång stund om det började brinna nånstans i huset för all rök skulle komma upp till mig och in här. Så jag menade att om de inte ville ordna med ny dörr för cigarettrökens skull kunde de ju tänka på brandskyddet... ;-) Man måste vara lite klurig. Men de struntar säkert i det också. De bryr sig inte för de behöver ju inte stå ut med dåliga dörrar och hänsynslösa grannar.

Tänkte passa på och flika in ett filmtips. Jag skrev för ett tag sen att jag skulle se på en film som hette The boat that rocked och det var ett tag sen jag såg den men det har inte blivit av att jag skrivit nåt. I alla fall. Jag rekommenderar den filmen varmt, i synnerhet till alla som gillar musiken från 60-talet och en hög med galna engelsmän ute på en båt. Då är denna film perfekt. :-) Ja det är en galen amerikan med också. Hehe...

Musik med Dusty Springfield, Beach Boys, Martha Reeves & the Vandellas, Otis Redding, The Kinks (mina favoriter faktiskt) med flera. Det handlar om en båt där de sänder piratradio för de fick inte spela sån "syndig" musik i vanlig engelsk radio 1967 som är året det handlar om. Som sagt; det är en härligt tokig film som man blir glad av.

Apropå tokiga engelsmän... Såg på Glorious med Eddie Izzard i söndags och skrattade non stop i över en och en halv timme. Härligt! Den mannen är rolig. :-)

Och som avslutning för den här gången och med tanke på filmen, jag nämnde tidigare, så lägger jag in min favoritlåt med The Kinks... Det är lite skruttig kvalite på videon men den är live, låten både börjar och tar slut rätt abrubt också men den var bäst av de jag kunde hitta. :-) Just den här låten var inte med i filmen.

You really got me

Ha en bra fredag! Och alla som har fint höstväder, passa på och njut av det. :-) Kram!















Dagens citat: "Vad vore livet om man inte kunde hoppas?"

2 kommentarer:

Ingela sa...

Begär sänkt hyra. Då kanske det händer något för pengar brukar de bry sig om! Om du är medlem i hyresgästföreningen kanske de kan hjälpa dig (läste i Aftonbladet för några veckor sedan att man kunde få rätt till nedsatt hyra av många orsaker) Typiskt dåliga hyresvärdar som inte tar sitt ansvar. Hörde på nyheterna att det skulle bli hårdare tag mot hyresvärdar som inte sköter sitt åtagande ordentligt.

Kul att höra ifrån dig igen förresten :)

EvaLena sa...

Tack för tipset Ingela. :-)Och jag ska kolla med hyresgästföreningen. Nu är jag inte medlem, måste ju dra in på alla kostnader som känns onödiga, men just nu känns det rätt nödigt att vara med.

Det är nog bra om det blir hårdare tag mot hyresvärdar.

Kul att du "tittade in" en stund. Kram! ;-)

Kram

AddThis