Skogen

Skogen

måndag 19 oktober 2009

Jag har faktiskt en kass ytterdörr - nu är det dokumenterat

Det är alltid skönt när folk tar en på allvar. Idag har jag haft besök av en besiktningsman från vårt bostadsbolag som kollade min ytterdörr och han höll med om att den var rätt kass. Så han skulle meddela en snickare som skulle ta tag i det och fixa med dörren. Så långt är det ju gott och väl. Nu får vi se hur det går. Röken som kommit in under helgen har varit mycket störande och det har gått åt en del doftspray bland annat för att få bort stinket.

Isac är hos mig igen den här veckan så det kommer att bli en hel del promenader. Han blir hämtad på torsdag för på fredag ska jag på möte med min coach igen.

Viktor talade om när han kom från skolan att det inte hade gått att installera spelet som han hade med sig i fredags. Datorn ville inte veta av den "hembrända" skivan. :-( Så han var lite ledsen. Och just nu sitter han i sitt rum och spelar men blir snart hämtad av sin pappa vilket han inte var direkt glad över i och med spelet...

Han är ju hos sin pappa den här veckan men eftersom han inte har fritids mer så kommer han hem till mig en stund innan han blir hämtad av sin fader. Idag blev han välkomnad av en överförtjust Isac när han öppnade dörren. :-) Det är härligt att bli välkomnad av en vovve. Man känner sig så uppskattad och betydelsefull. Inte helt fel.

Kram!


Dagens citat
: "Inte alla som kommer ur sitt hus om dagen lägger märke till att solen skiner."

2 kommentarer:

Ingela sa...

Skönt om du får fixat din dörr! Man skall inte behöva leva med cigarettrök in i lägenheten tycker jag. Om man inte själv valt att placera den där förståss ;)
(Jag tycker förresten inte att folk skall röka i trapphuset heller. Man kan vänta tills man kommer ut. Jag vet inte ens om det är tillåtet. Är inte trapphuset en "offentlig plats"?)

Kramis!

EvaLena sa...

Ja det ska bli intressant att se hur det blir OM och NÄR dörren nu blir fixad. :-)

Nej man ska verkligen inte behöva få in andras cigarettrök i lägenheten. Det är bedrövligt äckligt.

Om det är förbjudet att röka i trapphuset vet jag inte men det borde det ju vara. Om det är så så struntar folk i det för jag vet att folk röker i trapphuset. Har även hittat fimpar på olika ställen. Men det är väldigt svårt att säga till folk som röker, de är väldigt känsliga när det gäller denna last. ;-)

kram!

AddThis