Skogen

Skogen

onsdag 1 februari 2012

Vandring i snålblåst

På förmiddagen idag åkte jag och Carina till kyrkogården för att kolla lite inför Stilla Dagen som jag skrev om sist. Det var fruktansvärt kallt, det blåste snålt och vi skubbade runt där och huttrade oss fram. Rundan som vi tänker använda till meditationsvandringen avverkades i rask takt och så värst meditativ kändes den ju inte. Carina fotade alla ställen där vi ska placera olika dikter med diverse budskap. Och det gjorde hon för att jag ska kunna sätta ut dikter som passar just där. Då kan jag kolla på bilderna och pussla och pyssla.

Jag fotade Carina när hon fotade... :-)













Medan hon koncentrerade sig på att fotografera de träd där vi ska sätta fast dikterna tittade jag mer på andra träd. Det finns så enormt gamla träd på kyrkogården och jag tycker de är så fina.

Detta är en tallgren som vrängt sig och liksom lagt ner sig mot marken.





























Under eftermiddagen hade vi möte med min socialsekreterare och arbetskonsulenten, så idag har min praktiktid faktiskt varit hela fem timmar. Men jag har ju inte varit så väldigt aktiv hela tiden. Jag och Carina har suttit och pratat en del. Dels om sånt som jag ska jobba med nu när hon åker på en kortare semesterresa i mitten av nästa vecka och dels pratade vi om lite annat smått och gott. Bland annat sånt som rör hennes arbete som diakon. Ibland har diakoner svårare uppgifter än socialsekreterarna. Men det är det nog ingen som vet om...

Vi diskuterade också om jag skulle skaffa ett särskilt mailkonto som kan finnas med i boken. Som det såg ut först så stod det Carinas mail (svenska kyrkan), ifall nån ville komma i kontakt med mig. Och vi kom fram till att det kunde vara bra med ett helt nytt konto, som inte var mitt privata, OM det nu faktiskt är nån som vill komma i kontakt med mig. Det var ju det också. :-) Så nu har jag gjort det.

När jag var liten och sprang runt på kyrkogården (ja jag gillade att vistas här vilket jag nog nämnt förut) så tyckte jag den här var liksom en önskebrunn där man kunde slänga i en slant och önska sig nåt. ;-) Och då var det ju vatten i förstås.

Jag prövade aldrig dock...

Kram!

Inga kommentarer:

AddThis