Skogen

Skogen

söndag 5 februari 2012

En lite sömnig söndag

Gårdagen ägnades åt sociala aktiviteter. Det var väldigt trevligt alltihop. Först var jag iväg på innebandy, det var en turnering för pojkar födda -99, så det var många lag och många matcher. Fast laget jag skulle titta på hade endast två matcher att spela. Den första vann de och den andra förlorade de. Vilket innebar att de inte behövde iväg till Karlstad idag för att spela mer. Åtminstone två trötta föräldrar tyckte det var rätt skönt. :-)

Jag beundrar verkligen de föräldrar som kan hålla på med detta nästan varenda helg. Det är kanske matcher under veckorna med förresten. Och sen är det träning däremellan. Pust. Jag skulle ha kroknat rätt snabbt kan jag säga.

Efter innebandyn så gick jag och besökte min farmor. Vi fikade och pratade och hade trevligt. Hon verkade lite trött och andfådd igår så jag blev en aning oroad för henne. Jag ska försöka titta till henne oftare. Hon är nämligen en sån person som inte gärna ber om hjälp så man får hålla ögonen öppna och se till att hjälpa när man ser att det behövs.

Idag har jag tvättat, som vanligt, och haft besök av Erika och Isac. Alltid lika mysigt när de kommer. :-) Och nu är tvätten vikt, disken diskad och jag är lite sliten efter en väldigt aktiv helg. Trevlig men man blir ju trött ändå. Fast glad. Men trött... ja ni fattar...

Tillfälligt avblåst. Jag hejade på dem i vita tröjor. :-)












Det är minsann inte lätt att fotografera folk som spelar innebandy. :-)











Det ödesdigra slutresultatet som innebar förlust för HIBS - Hagfors innebandysällskap. Matchen var inte riktigt slut än just när jag tog bilden men det höll i sig tills den öronbedövande tutan ljöd när det stod 15 spelade minuter.







Men trots förlusten i andra matchen så var jag stolt över min systerson, Albin, som gjorde några väldigt fina mål, i båda matcherna faktiskt.

Kram!

Så här blev Viktors sockor förresten. :-)

Inga kommentarer:

AddThis