Skogen

Skogen

fredag 10 februari 2012

Rallyfebern är total och nu är det dags att se på andra bullar

Det är alldeles för mycket rally i tidningarna. Så fort jag kommer in på nättidningarnas hemsidor så är det bara rally, rally och rally... Blä! Någon som var med i nåt som jag tror kallades för Gröna bilister ansåg att det ju inte var så värst miljövänligt och att de skulle leta upp andra bränslen att köra bilarna på. Detta gjordes tydligen för några år sen men resten av världen måste komma ikapp sa då rallynissen som var ansvarig. Jaja... vi får väl se. Själv är jag extremt miljövänlig - jag har inte ens körkort. :-)

Tog en promenad imorse för första gången på en evighet och det var som om jag återförenades med en gammal vän när jag gick min vanliga runda. Det var väldigt mycket kvidevitt på ett ställe och det kändes härligt. Inne i skogen var det sådär tyst och trevligt som det brukar. Jag blir så lycklig när jag är bland träden. Känner mig som Ferdinand gör när han sitter under korkeken. Vill bara stå där och njuta. Vilket jag gjorde en stund. Så imorse var det inte enbart motionen som var viktig utan även upplevelsen. Jag måste börja ta mina promenader igen för på nåt konstigt vis så har mina kläder börjat krympa, och speciellt runt midjan, så jag tänkte att om jag får lite fart på mig så kanske de kan liksom vidga sig igen... ehrm... jora så att... :-)

I alla fall. Det var så fint i skogen. Och solen gick upp och lyste på trädtopparna. Innan det kom in moln som dolde solen helt. Nu är det gråmulet. Men själva soluppgången fick jag i alla fall uppleva. Härligt.

Solen lyser på tallarna allra först för de är ju liksom högst :-)
















Alldeles innan molnen bäddade in solen tog jag ännu en bild med mobilen. Jag kunde väl haft med mig kameran men jag kände inte för att ha den dinglande på axeln. Det får bli nästa gång.














Igår testade jag att göra frukostbullar i min muffinsform. Jag har en sån där i teflon där man kan göra såna där extremt stora muffins om man vill. Och det är så praktiskt att slippa de där ynkliga små pappersformerna och det fastnar ju aldrig nåt klet i formen. först gjorde jag bullar, sen gjorde jag muffins. :-) MUMS! Det går att göra minipajer också. Jag har recept på det med. Detta är en av de bra saker jag vann under den tid jag var prenumerant i Miljonlotteriet. Jag har ett helt set med teflonformar i olika storlekar som jag också vann. Jag har bara inte använt någon annan än muffinsformen. Vanans makt är stor så då tar jag en vanlig gammal form.

Frukostbullar.













Mmmmuffins... :-)













Och medan jag fortfarande grunnar vidare på hur vår statsminister är funtad på insidan av huvet efter hans senaste utspel i pensionsfrågan (utsidan är ju väldigt kal och tom- kanske den speglar insidan?) så ska jag ta mig lite kaffe. ;-)

Ha en härlig fredag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis