Skogen

Skogen

fredag 3 februari 2012

Frusen fredag

Det är så in i baljan kallt ute så man kunde frysa hôvvet av sig! Det är inte nog med att det är mer minusgrader än vi är vana, det blåser ovanpå det. Burr!

Gårdagen gick bra, även med huvudvärk, men det var på gränsen. När vi kom hem från utvecklingssamtalet så kastade jag av mig ytterkläderna, sprang ut i köket och gjorde i ordning ett glas med Alvedon, värmde min kornpåse och bryggde kaffe. Sen hällde jag i mig Alvedon och en kopp kaffe, tog min kornpåse på nacken och la mig på sängen en stund. Där fick jag ligga tills värken försvann och jag kände mig som jag skulle igen. Sen dess har jag inte haft ont i huvet. Och inatt har allt varit återställt till det vanliga med min oregelbundna sömn. ;-)

Utvecklingssamtalet drog ut på tiden för vi hade en del att prata om i och med Viktors tionde år med lite planering i ämnen och sånt, och hade jag inte haft huvudvärk så hade det bara varit trevligt men nu blev det rätt så jobbigt. Och ju mer man försöker kompensera att man har ont desto mer spänner man sig och desto värre blir det.

Men som sagt; idag är allt som vanligt. Jag har ledig fredag och har köpt semlor som vi ska ha till fikat. Jag tänkte köpa även förra fredagen men då fanns det inte en semla kvar på Konsum. Men jag sa inget om det till Viktor för då hade han gnölat om semlor hela veckan. Och sånt gnöl gillas inte.

Och imorgon ska jag iväg och se på innebandy. :-)

Testade att lägga in copyrightmärket på bilden, på lattjo. Det var ett pillande men till slut fann jag verktyget och kunde få dit det. Det finns en hel del variationer hur man kan få det att bli synligt nog. Det behövs rätt stora bokstäver. Jag får väl experimentera.

Tänkte det kunde vara kul att kunna göra så med de egna fotona om man har lust. :-)

Ha en härlig fredag! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis