Skogen

Skogen

tisdag 25 maj 2010

Trevligt samtal på skolan och lite otålighet angående min egen framtid

Idag har jag varit på utvecklingssamtal på skolan och det var bara en massa positiva saker angående Viktor. :-) Så det känns ju bra. Han har mognat så mycket den sista tiden så även lärarna är häpna och det är ju väldigt trevligt.

Imorgon ska jag träffa min coach och jag hoppas hon har lite info att komma med angående vad som händer med mig när mitt datum gått ut. Det vill säga när min tidsgräns i det nuvarande projektet är nådd. Det blev förlängt i mars till den 19 juni och sen vet jag inte vad som händer. Jag hoppas ju att jag får ha kvar min coach även om jag hamnar i nåt annat slags projekt men sånt vet man ju aldrig. Sen vore det ju intressant om hon fått tag på nåt ställe där jag eventuellt skulle kunna arbetspröva senare i höst. Hon sa att på arbetsplatser inför sommaren var det svårt att få in någon i min situation i och med att det är vikarier som faktiskt kan jobba som är mest eftersökta. Sen är det ju också svårt för vikarier att ta hand om en gröngöling som jag vad det än är för slags jobb. Man behöver en handledare som man kan få stöd och eventuella arbetsuppgifter av. Vi får väl se hur det blir.

Jag är enormt trött på att behöva leva på försörjningsbidrag och vill att det ska hända nånting som ändrar på detta. Om jag får veta att det blir praktik/arbetsprövning nånstans i höst så har jag ju ett mål i alla fall. Det är jobbigt att liksom hänga i luften. Sånt är enormt frustrerande. Det är första gången på länge som jag känner så här, att jag vill ut och pröva ett jobb, så jag hoppas verkligen att det blir så framöver. Inte för att jag tror att jag kan få en anställning hur som helst men man måste ju börja nånstans.

Och nu till nåt helt annat... :-)

Bryan Adams - Everything I do (Live)

Jag tog den för jag gillar den långa versionen... Låten är annars från filmen Robin Hood - Prince of thieves med Kevin Costner.

Det finns så många lugna låtar med Bryan Adams som jag älskar... Tar en till här av bara farten... Denna är också från en film; Don Juan de Marco med Johnny Depp. ;-)

Bryan Adams - Have you ever really loved a woman (live)

Och jo jag älskar de rockiga låtarna också. Men de kan vi ta en annan dag. :-)

Ha det bra! Kram!

Inga kommentarer:

AddThis