Skogen

Skogen

tisdag 11 maj 2010

Bland kassar och blandade gardinstänger

Hej här ä ja igen! :-)

Flytten gick bra tack vare mycket trevliga och duktiga hjälpredor. Tänkte bara rabbla upp de som var med och slet; Adde, Erika, Hannah, Patrik och Viktor - när han blev beordrad :-) och Kjell som stod för körandet av kärran. Och som hade översikt över själva arbetet. ;-) Allihop var toppen och jag önskar jag kunde flyga upp och hämta både månen och en hoper stjärnor åt er för så tacksam är jag. Puss på er!

Jag har faktiskt haft internet sen förra veckan. Det tog inte flera veckor som de sa på Glocalnet och när jag förra måndagen fick besök av en karl som kollade så att telefonjacket var okej och signalen gick fram, så sa han att när man har bredbandstelefoni så går det så fort. Bara om man har analogt telefoni tar det några veckor att få det ordnat. Men det borde ju den nisse jag pratade med på Glocalnet ha vetat eller hur?

Nåja, nu är det igång i alla fall. Men jag har varken haft tid eller ork att skriva nåt. All kraft har gått åt att försöka få ordning på mitt nya hem. Sånt tar tid. Ugh! Och samtidigt som det är roligt så känner jag att näe nu vill jag bli klar. :-)

Man vill ha det färdigt så man kan få pusta ut i soffan på kvällen utan att genast se sig omkring och undra om man ställt det där bordet rätt eller om det finns nån kasse som jag kanske skulle ta och kolla innehållet i. Sen blir jag ju enormt trött också och måste komma ihåg att ta paus ofta vilket man ju gärna glömmer när man grejar. Så det blir till att ramla ner på nån stol då och då och gnugga axlarnas trötta och isande muskler.

Sånt som ska sitta på väggarna tar jag allra sist för jag tycker inte om att göra för många hål i väggarna. Dessutom är det betong på nästan alla sidor här så det blir betongkrok för hela slanten. Och då vill man verkligen göra rätt från början.

Mina "hjärtliga" tapeter är hiskeliga men rätt fräscha så jag har väl tillfälligt förlikat mig med dem. Däremot så behövs det tapetseras om i hallen för den tapeten är inte fräsch och den doftar rök. Så det blir nog ett projekt, hjärtana får väl sitta så länge. :-)

Det bästa av allt (trots att det fortfarande luktar askkopp härinne ibland) är ändå känslan jag har och hade från första början och det är att det känns hemma här. I förra lägenheten kändes det som om det bara var tillfälligt och jag tvekade ett tag innan jag ens började sätta upp saker på väggarna. För det kändes onödigt om jag ändå snart skulle flytta. Men här känns det som om jag liksom hittat min plats. Och det är ju bra. Då känns det ju också roligare att fixa så det blir fräscht här trots att jag bara hyr. För här tänker jag stanna ett tag. Så är det.

Jag har tvättat idag (andra gången sen jag flyttade hit) i en otroligt fin tvättstuga med flashiga tvättmaskiner. Allt skiner och blänker och man skulle kunna äta middag där nere. Källaren känns heller inte så sunkig som källare vanligtvis kan göra och som den är där jag bodde förut. Som luktade mögel efter allt regn som kom ner i somras. Här luktar det inte mögel, det luktar knappt källare.

Viktor trivs också. Han tittade nöjd på mig igår där han satt i soffan och såg ut som en liten tomte när han sa; Vad mysigt det är!

Så allt är bra i vårt tillfälliga kaos. Jag kommer att slänga så mycket grejer, nu ska jag vara tuff och inte sentimental för sånt jag inte använder, sånt som bara ligger och skräpar - det ska bort. Jag är så trött på att ha en massa grejer som jag inte får plats med och måste knöka in här och där. Jag får nog bli lite mer minimalistisk. ;-)

Ha en bra dag! Kram!

Nu är det snart dags för lite kaffe.

Inga kommentarer:

AddThis